به گزارش خبرگزاری رویترز نرخ مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا در اسپانیا امروز (جمعه) به کمترین میزان خود در بیش از یک ماه گذشته رسیده است و دولت اسپانیا اعلام کرد که شدیدترین مرحله‌ی این اپیدمی در کشور (پیک کرونا) به پایان رسیده است.

اسپانیا با ثبت ۳۶۷ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته افزایش ۱/۷ درصدی نرخ مرگ و میر کرونا در کشور را نشان داد که شمار کل قربانیان کرونا در اسپانیا را به ۲۲ هزار و ۵۲۴ تن رساند. اسپانیا پس از ایالات متحده آمریکا و ایتالیا رتبه سوم جهان را از لحاظ شمار جان‌باختگان داراست.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در اسپانیا به ۲۱۹ هزار و ۷۶۴ نفر رسیده است. افزایش شمار مبتلایان جدید در اسپانیا بر اساس تست‌های تشخیصی ویژه بسیار پایین‌تر از روزهای قبل بوده است.

سالوادور ایلا، وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد با رعایت تمهیدات بهداشتی لازم و احتیاط‌های ضروری به دلیل ناشناخته بودن بسیاری از جنبه‌های این ویروس، منحنی رشد این اپیدمی معکوس شده است که به دولت این اجازه را می‌دهد از اواسط ماه مارس به صورت تدریجی اقدام به کاهش محدودیت‌های قرنطینه در کشور کند.

وی هم‌چنین گفت: «دولت بر اساس معیارهایی اقدام به برداشتن ممنوعیت‌ها و کاهش محدودیت‌های قرنطینه در کشور خواهد کرد که ما امروز بعد از ظهر بر سر این موضوع با اعضای دولت گفت‌وگو خواهیم کرد.»

به منظور رفع ممنوعیت‌ها و کاهش محدودیت‌های قرنطینه حداقل برای دو روز نباید بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا در یک منطقه گزارش شود و یا اینکه باید بیش از نیمی از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان‌های آن مناطق خالی بوده باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.