الشرق الاوسط گزارش داد، یعقوب لیتسمان، وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی با اینکه به شدت به این پست وابسته بود و با هرگونه پیشنهادی برای کنار گذاشتن آن مخالف بود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و به او گفت که فردا(یکشنبه) استعفای خود را تقدیم می‌کند.

یک منبع نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد لیتسمان خواهان تعیینش به عنوان وزیر مسکن در دولت آتی شده اما حزب یهودی‌های افراطی "اتحاد یهودیت توراتی" قصد دارد او را از دولت کنار گذاشته و وزیر دیگری را به جای او انتخاب کند.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که از زمان آغاز بحران کرونا به شدت از عملکرد وی انتقاد شد. وی در ابتدا گفته حضرت مسیح قبل از عید پاک مردم را از کرونا نجات خواهد داد. وی دستورات وزارتخانه‌اش را زیرپا گذاشته و در میان مردم و مسئولان حضور یافت و همین مسئله باعث شد خودش به کرونا مبتلا شود.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی جمعه اعلام کرد تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا به ۱۹۳ تن افزایش یافته و تعداد مبتلایان نیز به ۱۴۸۸۲ نفر رسیده است.

دولت این رژیم از امروز(شنبه) محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا را کاهش داد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز اعلام کرد خطیب مسجد الاقصی در قدس درحالی خطبه‌ روز جمعه را ایراد کرد که این مسجد تقریبا از نمازگزاران در اولین روز ماه رمضان خالی بود. طی سال‌های گذشته در نماز جمعه روز اول ماه رمضان ده‌ها هزار تن حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.