براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۴۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۱ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹ هزار و ۴۴۱ واحد افزایش به ۲۶۱ هزار و ۴۹۸  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۶ هزار و ۲۷۵  واحد رشد به ۱۷۳ هزار و ۸۰۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۳۴ هزار و ۱۲۹ واحد افزایش به رقم ۹۷۵ هزار ۹۸۰  واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۹ هزار و ۱۵۲ واحد و شاخص بازار دوم ۶۲ هزار و ۵۴۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۴۷۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۹۴۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۶۵۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۳۲۷ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۸۶۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۱۸ واحد و سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۷۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل دو نماد رادیاتور ایران (ختور) با هشت واحد و پارس سرام (کسرام) با سه واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت، گلوکوزان، سرمایه گذاری خوارزمی، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۹۳ میلیون و ۷۹۷ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۵۱  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال نه هزار و ۳۵۱  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۳۵ هزار و ۸۵۴  میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز همه نمادهای فرابورس از جمله نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجرهم)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.