کارگروه کرونای خانه سینما پس از حدود ۲ ماه فعالیت، در بیانیه‌ای از انحلال این کارگروه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و موازی کاری‌ها صنفی خبر داد.

این کارگروه در بیانیه انحلال خود که امروز (شنبه ۶ اردیبهشت) منتشر کرده، آورده است:

«همانطور که اطلاع دارید، کارگروه کرونای خانه سینما همزمان با شروع بحران کرونا به پیشنهاد انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان و به‌عنوان نخستین کارگروه قبل از همه ستادها و کارگروه‌ها و نیز کارگروه کرونای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به شکلی مستقل با حضور چند صنف سینمایی آغاز به کار کرد. این کارگروه از همان ابتدا با رصد کردن پروژه‌ها به نحوی شایسته و ارتباطی تنگاتنگ، پلی شد بین فیلم‌ها و مراجع تصمیم‌گیر و در این مدت کوتاه دستاوردهای صنفی و حقوقی بزرگی داشت اما هم اکنون باید انحلال آن را اعلام نماییم.

دلیل اصلی این تصمیم عدم هماهنگی هیات مدیره خانه سینما با کارگروه کرونای خانه سینما و موازی‌کاری است.

تصور ما بر این است که متاسفانه این‌گونه حرکات غیرصنفی می‌تواند بیشتر در جهت شیوع ویروس کرونا باشد تا در حکم مقابله با آن!

کارگروه کرونای خانه سینما یک ‌حرکت خودجوش صنفی، مستقل از درون خانه سینماست که خوشبختانه در دایره خودی‌ها و معتمدین سازمان سینمایی نبوده و نیست و شاید به همین دلیل است که نتوانستند استقلال آن را تحمل کنند. لذا علی‌رغم عزم جدی و برنامه‌های دقیق این کارگروه برای ایام کرونا و پساکرونا و با وجود تمامی فشارها، سنگ‌اندازی‌ها، موازی‌کاری‌ها، تهدیدها، تحقیرها و ایجاد اختلالات طبیعی و غیرطبیعی، تا این لحظه با افتخار توانستیم در کارگروه کرونا از سلامت خانواده سینما حمایت و مراقبت نماییم و در حال حاضر، چاره‌ای جز انحلال نداریم.

ما همچنان پیگیر مطالبات صنفی خود در این زمینه هستیم ولی بدیهی است از این پس مسئولیت تمام اتفاقات و تصمیم‌گیری‌های حوزه کرونا بر عهده اعضای محترم هیات مدیره است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.