به گزارش بی‌بی‌سی، تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس نیز همچنان در حال افزایش بوده و روز شنبه به بیش از ۱۴۸ هزار نفر رسیده است.

آمار اعلام شده مرگ بر اثر کرونا در بریتانیا فقط آمار بیمارستان‌های این کشور را دربرمی‌گیرد و تعداد مرگ‌ها در خانه یا سرای سالمندان در این آمار منعکس نمی‌شود.

این در حالیست که بسیاری لندن را به کندی در تصمیم‌گیری و سهل‌گیری در اعمال محدودیت‌ها از هنگام آغاز شیوع کرونا در چین و سرایت آن به کشورهای دیگر متهم می‌کنند.

براساس اسناد محرمانه تازه منتشر شده، دولت انگلیس از یک سال گذشته و حتی پیش از شیوع کرونا درباره همه‌گیری و تأثیرات گسترده اجتماعی و اقتصادی این ویروس اطلاع داشته و مورد هشدار قرار گرفته بود.

این پیش بینی در سندی با عنوان «ارزیابی تهدید امنیت ملی» سال ۲۰۱۹ میلادی توسط «پاتریک والانس» مشاور عالی علمی دولتی صورت گرفته و هشدار داده شده بود که شیوع و همه گیری این ویروس به مرگ ده‌ها هزار نفر منجر خواهد شد.

در این سند به دولت توصیه شده که انبار تجهیزات پزشکی و ملزومات محافظتی کادر درمانی تأمین شود.

در سند مذکور همچنین ضمن هشدار نسبت به تبعات اقتصادی و اجتماعی شیوع ویروس مرگبار، همچنین سه مرحله برای شیوع این ویروس جدید پیش‌بینی شده است.

در این سند علاوه بر این پیش بینی شده به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا اقتصاد انگلیس ۲.۳۵ تریلیون پوند؛ یعنی معادل ۱۳۱ درصد تولید ناخالص داخلی خسارت خواهد دید.

انتشار این سند در حالی صورت گرفته که انتقادات از عملکرد دولت انگلیس در جریان مقابله با کرونا بالا گرفته و بسیاری دولت جانسون را به پاسخ و عملکرد ضعیف در برابر کرونا متهم کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.