رئیس جمهور ترکیه با رئیس تشکیلات خودگردان درباره تازه ترین تحولات مربوط به مسئله فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، «رجب طیب اردوغان» و «محمود عباس» در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر ضمن اینکه حلول ماه رمضان را به یکدیگر تبریک گفتند درباره تازه ترین تحولات مربوط به مسئله فلسطین با یکدیگر رایزنی کردند.

 تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق تقریبا ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری این روزها سر و صدای زیادی به راه انداخته و مخالفت شدید فلسطینی‌ها را در پی داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز روز جمعه گفت که ترکیه طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه‌باختری را محکوم می‌کند واین طرح را اقدامی خطرناک با هدف به زور گرفتن زمین‌های اشغالی فلسطینیان می‌داند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین از رئیس جمهور ترکیه برای کمک‌های پزشکی که قرار است از این کشور برای مبارزه با کرونا در سرزمین های فلسطینی دریافت کند تقدیر کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که آنکارا به درخواست رام الله قرار است پنج میلیون دلار کمک مالی و تجهیزات تست و دیگر ملزومات مبارزه با کرونا در اختیار فلسطینی‌ها قرار دهد.

فلسطین تا شامگاه جمعه ۳۴۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده که ۱۷ نفر آنها از نوار غزه و مابقی از کرانه باختری و حومه شهر قدس(غیر از قدس شرقی) هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.