«علی ربیعی» با اعلام این خبر در حساب اینستاگرامی خود، ماه مبارک رمضان را «ماه خیر جمعی» عنوان کرد و  گفت: دولت تدبیر و امید، همواره تلاش کرده است علاوه بر ایجاد تسهیلات لازم، موانع فعالیت این نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد را بر طرف کند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: هرچند اقدامات زیادی در زمینه گسترش فعالیت این گونه نهادها در کشور صورت گرفته است؛ اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که همه با هم و در کنار هم باید انجام دهیم.

سخنگوی دولت خیرجمعی را «نیاز امروز، امید فردا» جامعه ایران توصیف کرد و با اشاره به بازدید روز گذشته (جمعه) از پروژه مرکز تخصصی توان بخشی اعصاب و روان مرکز خیریه «امید فردا»، گفت: در این بازدید چهار ساعته مدیران و اعضای موسسه‌های"بهشت رضا"، "رعد"، "نیک گامان جمشید تهران" و "امید فردا" حضور داشتند.

وی بیان کرد: در این جلسه‌ای در خصوص رفع موانع فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و همچنین ظرفیت‌های موجود و ضرورت توانمندسازی تشکل‌ها، واگذاری امور  و اعتماد بیشتر به این تشکل‌ها از سوی دولت تشکیل و مباحثی مطرح شد.

ربیعی افزود: این روزها در دوران شیوع کرونا، بیش از گذشته، نیازمند گسترش خیر جمعی در جامعه ایران هستیم. خیر جمعی امروز پرمفهوم‌تر شکل گرفته و در گستره و حوزه‌های مختلفی همچون  آموزش، مددکاری، مشاوره ها و کمک های فکری، توانمندسازی های مختلف و نیز حضور فیزیکی در مناطق محروم، حضور در ساخت مسکن و ایجاد شغل رو به گسترش است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.