با وجود ممنوعیت برپایی اعتراضات در آلمان برای مقابله با شیوع کرونا روز شنبه حدود ۱۰۰۰ نفر به خیابان‌ها آمده علیه ممنوعیت‌های ضدکرونایی اعتراض کردند. معترضان در بعضی مواقع فاصله ایمنی را رعایت نمی‌کردند و نزدیک به هم قرار می‌گرفتند.

معترضان در یکی از میدان‌ها تجمع کرده بودند و پشت حصارهایی که پلیس برای جلوگیری از شلوغ شدن کشیده بود جمع شده بودند. این گونه تجمعات به‌دلیل مقابله با شیوع کرونا در زمان حاضر در شهرهای آلمان ممنوع است.

پلیس چندین بار از معترضان خواست که محل را ترک کنند. در جریان این اعتراضات چند نفر دستگیر شدند. بعد ازظهر امروز به‌تدریج جمعیت معترض پراکنده شدند.

معترضان وابسته به جریان‌های سیاسی مختلفی بودند. بین معترضان برخی راست‌گرایان افراطی، طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و همچنین افراد بدون وابستگی‌های سیاسی دیده می‌شدند. پلیس با حدود ۲۰۰ نیرو در محل برگزاری این تجمعات حضور داشت. این پنجمین شنبه پیاپی بود که معترضان تجمعاتی را علیه مقررات ضدکرونایی برگزار می‌کردند.

در اشتوتگارت هم صدها نفر علیه محدودیت‌ها برای مقابله با بحران کرونا دست به اعتراض زدند. معترضان خواستار لغو محدودیت‌ها و پایبندی به حقوق اساسی شدند.

کشور آلمان هم مانند دیگر کشورهای اروپایی به‌شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و عواقب اقتصادی آن قرار گرفته است.

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که تا به حال ۱۵۵۴۱۸ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و ۵۸۰۵ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دولت آلمان برای مقابله با شیوع کرونا محدودیت‌های زیادی را اعمال کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.