خبرگزاری رویترز انگلیس گزارش داد که یک بانک آلمانی حاضر به ارائه اطلاعات مالی رئیس جمهور آمریکا به سناتورهای این کشور نشده است.

این خبرگزاری امروز شنبه گزارش داد که چهار تن از اعضای مجلس سنای آمریکا به ریاست «الیزابت وارن» از بانک دویچه آلمان خواسته‌اند که به اطلاعات معاملاتی که دونالد ترامپ و خانواده او اخیراً انجام داده، دست‌ یابند که با این درخواست مخالفت شده‌است.

بر اساس این گزارش، شرکت قانونی «اکین جاپ» که نماینده بانک مذکور است، در اطلاعیه به مورخ ۲۱ آوریل (دوم اردیبهشت) با این درخواست سناتورهای آمریکایی به این دلیل که این اطلاعات شخصی است، مخالفت کرده و گفته است که آن‌ها باید به مرزهای قانونی بانک دویچه احترام بگذارند.

گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که بانک دویچه یکی از بزرگترین بانک‌های وام دهنده به هتل‌ها و زمین‌های گلف و سایر املاک دونالد ترامپ است.

اعضای مجلس سنای آمریکا نگرانند که این بانک با خانواده ترامپ، بعد از شیوع کرونا معامله خوبی برای بازپرداخت وام‌هایشان داشته است.

رسانه‌های آمریکا می‌گویند شرکت‌ها و مؤسسات متعلق به ترامپ به شدت از کرونا متضرر شده اند و پیش‌بینی می‌شود که این ویروس، بیش از میلیون دلار هزینه در روز بر این شرکت‌ها تحمیل کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.