رویترز گزارش داد، آنت کمبرز اسمیت، مدیر اداره اصلاحات زندان‌های اوهایو گفت: ما نمی‌توانیم به این مسئله اشاره کنیم که موارد ابتلا به چه صورت بوده و این افراد چگونه مبتلا شده‌اند. هم زمان با شیوع ویروس آزمایش‌گیری از زندانیان آغاز شد. 

 

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد:۲۵۰۰ زندانی در شمال اوهایو نگهداری می‌شوند که بسیاری از آنها به دلیل کهولت سن نمی‌توانند به مراکز نگهداری منتقل شوند. همچنین پس از آزمایش ۲۳۰۰ زندانی آمارهای به دست آمده شوکه کننده بود چرا که ۲۰۲۸ تن از آنها یا ۹۵ درصد که آزمایش ویروس آنها  مثبت اعلام شد، نشانه‌ای نداشتند.

 

در ۴ سیستم زندان ایالتی مربوط به آرکانزاس، کارولینای شمالی، اوهایو و ویرجینیا ۹۶ درصد از ۳۲۷۷ مورد ابتلای مثبت بدون نشانه بودند. این آمارها جدیدترین گمانه زنی درباره این است که  افراد بدون نشانه می‌توانند باعث ابتلای دیگران نیز شوند.

 

ایالت متحده بیشترین آمارهای زندانیان را نسبت به سایر کشورها دارد.

 

خبرگزاری رویترز تمامی سیستم‌های زندان‌های ایالتی در ۵۰ ایالت آمریکا را مورد بررسی قرار داد و از ۳۰ مورد که پاسخ دادند بسیاری از آنها اعلام کردند که بسیاری از آنها نشانه‌های ابتلا به ویروس را داشتند.

 

در زندان‌های فلوریدا و تگزاس که جمعیت زندانی‌ها بیش از زندان اوهایو است، ۹۳۱ مورد ابتلا به ویروس گزارش شده است.

 

مقام‌های زندان در فلوریدا و تگزاس می‌گویند براساس دستورالعمل‌های مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها اقدام به آزمایش کرونا ویروس کرده‌اند.

 

تمامی زندانی‌های که از آنها آزمایش کرونا گرفته شده در سلول‌ها یا اتاق‌هایشان قرنطینه شده‌اند و به گفته مقام‌های زندان هر کسی که آزمایشش منفی بوده به سلولش بازگشته است.

 

هم زمان با گسترش و شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، گروه‌های حقوق بشری و مدافعان سلامت عمومی گمانه زنی‌های را مطرح کرده و فشارهای را بر مقام‌های قضایی آورده‌اند تا افرادی که خشونت کمتری دارند، افرادی که سالخورده‌تر هستند و زندانیانی که از نظر روانی کم خطر هستند، آزاد شوند.

 

همچنین با توجه به جمیعت زیاد زندان‌های آمریکا و شرایط نامطلوب بهداشتی نگرانی‌های درباره تبدیل شدن زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به محلی برای گسترش ویروس مطرح شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.