رویترز گزارش داد، دو رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال و پلتیکو در حالی خبر از احتمال برکناری آلکس ایزار توسط دونالد ترامپ داده‌اند که "جود دیر"، سخنگوی کاخ سفید این خبر را تکذیب کرده و گفت، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا تحت ریاست ایزار همچنین به مدیریت خود در ارتباط با برخی از اولویت‌های رئیس جمهور آمریکا ادامه خواهد داد.

او خاطرنشان کرد: هرگونه گمانه زنی درباره پرسنل دولت غیر مسئولانه بوده و یک نوع انحراف حواس از کلیت پاسخ دولت به بحران شیوع ویروس کووید ۱۹ محسوب می‌شود.

رسانه وال استریت ژورنال به نقل از شش منبع آگاه به مباحث اظهار کرد، نارضایتی از عملکرد ایزار در دولت رو به افزایش بوده اما دولت فعلا خواستار اعمال تغییرات بزرگ در حین تداوم مقابله با شیوع کرونا در کشور که تاکنون بیش از ۵۳۰۰۰ آمریکایی را به کام مرگ کشانده، نیست.

پلتیکو نیز در گزارش خود نوشت که فهرست کوتاه اسامی نامزدهای جانشینی ایزار در این وزارتخانه شامل دبورا برکس، هماهنگ کننده ویژه کروناویروس در کاخ سفید، سیما ورما،‌ رئیس مرکز خدمات Medicare and Medicaid و اریک هارگان، معاون وزیر بهداشت و خدمات انسانی دولت است.

کایتلین اوکلی، سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش عنوان کرد: ایزار همچنان درگیر عملیات پاسخ به بحران جهانی مربوط به سلامت عمومی بوده و وقت پرداختن به نزاعهای داخلی را ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.