حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه صبح امروز به صورت از پیش اعلام نشده، از دادسرا و دادگستری شهرستان ری بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دادسرا و دادگستری این شهرستان، در جریان مشکلات حقوقی و قضایی برخی از مراجعان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس دستگاه قضایی در ابتدای این بازدید، از معاونت ارجاع دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری بازدید کرد.

واحد رایانه، دفتر معاون دادستان، اجرای احکام انقلاب، شعبه یازدهم دادیاری، شعبه دوم دادیاری، شعبه ١١ بازپرسی، شعبه چهارم بازپرسی، شعبه هفتم دادیاری و واحد اظهارنظر، دیگر مقصدهای رییس قوه قضاییه در جریان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری بود.

در طی این بازدید یکی از مراجعان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از اجاره دادن خیابان روبروی دادسرا انتقاد کرد و خواستار تحقیق پیرامون مسائل شهرستان ری شد.

سایر مراجعان به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری نیز درخواست‌های خود را به صورت مکتوب به رئیس قوه قضاییه تحویل دادند و دستورات لازم پیرامون رسیدگی به این درخواست‌ها از سوی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی صادر شد.

در طی بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری، رئیس قوه قضاییه بر شنیده شدن حرف مردم، رسیدگی با حوصله به پرونده‌ها و احقاق حق تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین دستوراتی به منظور توسعه فضای اداری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری صادر کرد.

در طی این بازدید، رئیس قوه قضاییه در زمینه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در دادسرا نیز دستوراتی صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پس از بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری، به دادگستری این شهرستان رفت و در ابتدای امر از واحد اجرای احکام خانواده بازدید کرد.

در ابتدا شعبه ٩، ٦، ٨ دادگاه خانواده و دفتر شعبه ٧ دادگاه خانواده از سوی رئیس قوه قضاییه مورد بازدید قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در طی این بازدید، دستور رسیدگی به مشکل پیرمردی را که عنوان میکرد از ورود وی به دادسرا جلوگیری شده بود، صادر کرد.

همچنین برخی از مراجعان مشکلات حقوقی خود را به صورت شفاهی و مکتوب بیان کردند و رئیس دستگاه قضایی نیز دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات آن‌ها صادر کرد.

در پایان این بازدید، رییس قوه قضاییه راهنمایی‌های لازم را در خصوص مشکل حقوقی یکی از مراجعان که سرباز بود، به وی ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر اجرای سریع و به موقع احکام و در دادگاه‌های خانواده بر ارائه فرصت به منظور صلح و سازش در میان زوجین و ارجاع پرونده‌های خانواده در بدو امر به شورا تاکید کرد.

تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی از دیگر تاکیدات ریاست قوه قضاییه در بازدید از دادگستری شهرستان ری بود.

بررسی رعایت پروتکل بهداشتی برای متهمان، محکومان، وکلا و مراجعین به دادگستری از موارد مهم دیگری بود که از سوی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.