سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) در پیام تبریکی خطاب به سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه به مناسبت پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور، تاکید کرد: این دستاورد بزرگ ملی ابعاد جدیدی از قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور گذاشت.

متن پیام به شرح زیر است:

فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

برادر ارجمند سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده

با سلام و تحیات الهی

در آستانه ماه ضیافت الهی و در سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موفقیت سربازان جان بر کف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتاب غرورآفرین ماهواره نور که دستاورد بزرگ ملی و تحولی نوین در عرصه فضایی کشور بود، ابعاد جدیدی از قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور گذاشت و این مهم را به رخ دشمنان نظام کشاند. که برای اولین بار و با استفاده از موشک ماهواره بر ساخت دانشمندان و محققین عزیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت، باعث افتخار دوچندان است.

یقینا این موفقیت مرهون زحمات و تلاش های بی دریغ همرزمان عزیزمان در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد.

اینجانب صمیمانه این موفقیت غرورآفرین را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی)، حضرتعالی و همه همرزمان شما در آن نیرو و ملت شریف ایران تبریک عرض می‌نمایم.

توفیق روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواستارم.

روایت امیر فتاح از خودکفایی در تعمیر و نگهداری انواع پرنده ها

همچنین امیر سرتیپ دوم خلبان سعید فتاح  فرمانده پایگاه شهید بابایی با اشاره به پیشرفت های نیروی هوایی در تولید تجهیزات مورد نیاز در سایه شدیدترین تحریم ها، گفت: از افتخارات نیروی هوایی ارتش، باید به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمودند "من جهاد خودکفایی را در نیروی هوایی دیدم و اولین نهضت قطعه سازی در نیروی هوایی شروع شد". متعاقبا ما نیز فرمایشات حضرت آقا را دنبال کردیم و خوشبختانه در بحث تولید قطعات مورد نیاز هواپیماهای شکاری به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته ایم.

وی افزود: بحمدالله با توجه به تجربیات و توانمندی بالای متخصصان با دانش، توانسته ایم علاوه بر تولید قطعات مورد نیاز در مجموعه نیروی هوایی و وزارت دفاع، تعمیرات را با توجه به تخصص بالایی که در کشورمان موجود است، انجام دهیم، لذا هیچ مشکلی از این لحاظ نداشته و به خودکفایی کامل رسیده ایم.

فرمانده پایگاه شهید بابایی ادامه داد: با توجه به علم و تجربه موجود در نیروی هوایی ارتش، ما تعمیرات سنگین هواپیمای اف ۱۴ را به صورت بومی و از سال ۱۳۷۲ در پایگاه آغاز کردیم و مفتخریم که در این مسیر با سرعت بالا و رعایت کلیه نکات توصیه شده سازنده و بنا بر دانش روز صنعت هوایی، با صرف حدود سی هزار ساعت کار، هر فروند هواپیمای اف ۱۴ را مورد تعمیرات اساسی قرار دهیم که در این مسیر تعداد زیادی از جنگنده ها مورد تعمیرات قرار گرفته و وارد چرخه پروازی شده‌اند.

وی گفت: در بحث بازآماد، دقت بسیار مهم است چرا که یکایک بخش های مختلف هواپیما از روی سازه آن باز شده‌اند، آنهایی که باید تعمیر شوند، به شعبه های موجود در پایگاه ارسال شده، برخی مورد بازبینی قرار گرفته و تعدادی نیز تعویض می شوند و در نهایت همه آنها با اولویت دقت و ایمنی بالا بر روی سازه نصب می شوند. پس از آن نیز تست پروازی جنگنده توسط خلبانان مستقر در همین پایگاه انجام می شود که بحمدالله سانحه ای تا به امروز رخ نداده است و هواپیما با سلامت کامل تحویل گردان مربوطه خود می گردد. البته در بحث تعمیرات اساسی تنها هواپیمای اف ۱۴ در این پایگاه مورد بازآماد قرار نگرفته و هواپیمای آموزشی پی سی ۷ و جنگنده اف ۷ نیز منحصرا در این پایگاه و در خود نهاجا مورد تعمیرات سنگین قرار می گیرند ولی در خصوص بازآماد جنگنده اف ۱۴ علاوه بر پایگاه ما، سازمان صنایع هوایی ایران (صها) متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز این اقدام را در مجموعه خود و بر روی این جنگنده صورت می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.