کیانوش جهانپور در گفتگویی مجازی با خبرنگاران با بیان اینکه در دو هفته اخیر روند نزول تدریجی موارد ابتلا را شاهد بودیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشایی اماکن مذهبی اظهار کرد: همکاران ما در ستاد ملی مبارزه با کرونا استان‌هایی که وضعیت شیوع بیماری در آنها انفرادی بوده است احصا کردند و به زودی در قالب رنگ سفید و زرد و سبز و قرمز فهرست آنها را اعلام خواهند کرد؛ مواردی که سفید تلقی شوند می‌توانند بازگشایی برخی تجمعات مذهبی را داشته باشند.

وی در خصوص درخواست ‌هایی مبنی بر اعلام آمار تفکیکی استان‌ها افزود: بسیج ملی مقابله با کرونا و ستاد ملی کرونا در استان‌ها کار خود را بر اساس تحلیل‌ها انجام می‌دهد. این‌که برخی افراد چه کار خاصی با آمار می‌خواهند انجام بدهند را متوجه نمی‌شوم. قرار بود هر دو تا سه هفته یک بار آمارهای استانی اعلام شود که در همین راستا، قرار شد برچسب سفید و زرد و قرمز بر اساس آمارهای هفته‌ها و روزهای اخیر به صورت کاربردی و کارشناسی ارائه شود. این اقدام بسیار بهتر از این است که روزانه اعداد را اعلام کنیم. امروز رییس جمهور هم وعده این کار را داد و در روزهای آتی توسط معاونت بهداشتی اعلام می‌شود.

جهانپور ادامه داد: بیش از ۳۰۰ منطقه سفید در کشور داریم که توسط وزارت بهداشت احصا شده و تعداد این موارد در روزهای آتی بیشتر هم خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.