«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز یکشنبه با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد: ایالات متحده ادعا می‌کند که پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در ادامه تصریح کرد: این یک تعبیر نادرست است؛ اما نکته دیگرِ این مسأله تلاش واشنگتن در لطمه زدن به همان قطعنامه ای است که خود آن را به هر وسیله ممکن تضعیف می کند.

وی در ادامه نوشت: آمریکا رویکرد ریاکارانه و معیارهای دوگانه دارد.

گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ سوم اردیبهشت ماه اعلام کرد یک ماهواره را با موفقیت در مدار زمین قرار داده است. این ماهواره؛ نور معرفی شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در جریان کنفرانس خبری خود در واکنش به اقدام سپاه مدعی شد که «خیلی از نزدیک ایران را زیر نظر داریم، از خودشان در مورد ایران بیشتر می‌دانیم».

از سوی دیگر اما دولت روسیه نیز تصریح کرده بود که اقدام جمهوری اسلامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض نکرده است.

شایان ذکر است، ترامپ در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷) با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه تأئید برجام)، از توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.