دانش‌آموزان دو شهر اصلی در چین پس از سه ماه تعطیلی مدارس در این کشور از روز دوشنبه در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند.  

همچنین در چهار کشور اروپایی که بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان بیماری کووید-۱۹ را داشته‌اند شمار تلفات روزانه این بیماری روند کاهشی داشته و امید می‌رود که حداقل در حال حاضر شیوع بیماری در برخی از نواحی به نقطه پیک رسیده باشد.

این درحالیست که کارشناسان و مقامات کشورها در رابطه با چگونگی بازگشایی مراکز تجاری و کسب و کار و حفظ تعادل بین آزادی و ایمنی با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

در ایتالیا و نیویورک برنامه‌ریزی‌هایی به منظور رفع محدودیت‌ها صورت گرفته همچنین در فرانسه و اسپانیا محدودیت‌ها کاهش پیدا کرده است و در دو شهر پکن و شانگهای ده‌ها هزار دانش‌آموز عمدتا در مقطع دبیرستانی پس از چند ماه تعطیلی مجدد به مدرسه بازگشتند.

بنابر اعلام وزارت آموزش چین لازم است دمای بدن دانش‌آموزان هنگام ورود به مدرسه چک شود و کد سلامت "سبز" که خطر عفونت را ارزیابی می‌کند نشان داده شود.    

به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، تعداد افراد آلوده به کروناویروس در چین که اولین بار موارد ابتلا به این بیماری را گزارش کرد همزمان با کاهش تدریجی محدودیت‌ها روند نزولی داشته و این درحالست که نگرانی‌ها در مورد شیوع مجدد بیماری و ورود مسافران مبتلا به کشور وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.