جواد ادیبان از مسوولان شرکت قشم ایر در ترکیه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در آنکارا با اشاره به اینکه پروازهای موردی این شرکت انجام می شود، افزود: پروازهای موردی که از استانبول به ایران انجام می گیرد به دلیل ممنوعیت های پروازی در ترکیه بعد از اخذ مجوز از مسوولان این کشور انجام می شود و در صورت نیاز در هفته های آتی نیز پروازهایی می تواند انجام پذیرد ولی در حال حاضر تاریخ پروازهای احتمالی آتی مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسافران هم در فرودگاه استانبول و هم قبل از سوار شدن به هواپیما در ارتباط با احتمال ابتلا به کرونا مورد معاینه قرار می گیرند، گفت: جابجایی مسافران کرونایی در پروازهای قشم ایر ممنوع است و ادعایی مبنی بر اینکه مسافرین ایرانی مبتلاء به کرونا از ترکیه بازگردانده می شوند، صحت ندارد.

ادیبان در پاسخ به این سوال که آیا مسافران برگشتی در تهران نیز قرنطینه می شوند یا خیر؟ گفت: این مساله مرتبط با ایران است و وی در این زمینه اطلاعاتی ندارد.

تاکنون  اتباع ۲۱۰ کشور جهان به کرونا مبتلا شده است که از بین این کشورها امریکا و ممالک غربی به خاطر نبود زیرساخت های مناسب بهداشتی در شمار اولین ها هستند.

از بین ۲۰۷ هزار و ۹ فوت ناشی از کرونا  ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر مربوط به امریکا و در بین مبتلایان جهان نیز از ۲ میلیون ۹۹۵ هزار و ۲۴۴  نفر ۹۸۷  هزار و ۳۲۲ نفر امریکایی هستند و اکنون یکی از نگرانی های دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری شکست در آن به خاطر مدیریت بد کرونا و نبود زیرساخت های لازم برای مقابله و مداوای مبتلایان امریکایی به این ویروس است.

در ترکیه نیز تاکنون ۱۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۸۰۵ نفر نیز فوت و ۲۹ هزار و ۱۴۰ نفر بهبود یافته اند.

به گفته فخرالدین کوجا وزیر بهداری ترکیه تفاوتی در مداوای بیماران کرونایی اعم از خارجی و تبعه ترکیه وجودد ندارد و بیماران بدون توجه به ملیت آنان در این کشور مداوا می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.