به گزارش خبرگزاری رویترز،  روسیه امروز (دوشنبه) با افزایش شمار مبتلایان و فراتر رفتن تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا از مرز ۸۷ هزار نفر در کشور، از چین که مرکز شیوع این ویروس کرونا در سراسر جهان بوده است، پیشی گرفت.

در چند روز اخیر فشارها بر روی دولت روسیه برلی کاهش محدودیت‌های قرنطینه و افزایش فعالیت‌های مشاغل برای کمک به اقتصاد کشور افزایش یافته است.

روسیه از تاریخ ۲۵ مارس طبق اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور قرنطینه شده است و اکثر اماکن عمومی تعطیل شده و فعالیت‌های شغلی نیز به حالت تعلیق درآمده‌اند. این اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه در کشور قرار است در تاریخ ۳۰ آوریل به پایان برسد. این در حالی است که پوتین هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد قرنطینه را تمدید کند یا خیر.

میخائیل میشوشین، نخست وزیر روسیه از دولت خواسته بود تا اقدام به کاهش برخی از محدودیت‌ها در بازگشایی مجدد مشاغل کند. بسیاری از شرکت‌های روسیه هشدار داده‌اند که در صورت تمدید قرنطینه در کشور با ورشکستگی روبرو خواهند شد و هزاران نفر نیز شغلشان را از دست خواهند داد.

مقامات سازمان بهداشت روسیه امروز (دوشنبه) ۶ هزار و ۱۹۸ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در کشور را گزارش کردند که تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در روسیه را به ۸۷ هزار و ۱۴۷ مورد رساند که این کشور را از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاهی بالاتر از کشور چین قرار داد. شمار کل جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در روسیه نیز به ۷۹۴ تن رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.