عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع معاونین و مدیران ارشد وزارت کشور  با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص وقوع سیلاب های پایان  سال ۹۸ و آغاز سال ۹۹ اظهار کرد: خسارات محدود سیل های اخیر علیرغم وسعت بارندگی ها، نتیجه اقدامات کاملاً موثری است که پس از سیل فروردین ۹۸ در مناطق مختلف سیل خیز کشور اجرا شده است و لازم است از تلاش های سازمان مدیریت بحران، استانداران، وزارت نیرو، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های های اجرائی مؤثر در این زمینه تقدیر و تشکر داشته باشم.

وی افزود: علاوه بر اقدامات عمرانی و زیر بنایی به عمل آمده، افزایش آگاهی های عموم مردم و در کنار همه این موارد، لطف خداوند زمینه ساز این توفیق بزرگ بوده است.

وزیر کشور با مرور چالش‌های اقتصادی تحمیل شده ناشی از تحریم‌ها از اواخر سال ۹۷ شامل کاهش قیمت نفت، دشوای فروش نفت، موانع موجود برای بازگرداندن منابع حاصل از فروش نفت و مشکلات ایجاد شده برای خریدهای خارجی اشاره کرد و با توجه به اثرگذاری مجموعه این شرایط در وضعیت تورم و اشتغال و سرایت آن به کل سال ۹۸ و سپس سال ۹۹  گفت: این شرایط که آثار آن در عرصه اجتماعی، در مقاطع مختلفی دیده شد، در نتیجه شیوع کرونا تشدید و مشخصاً منجر به افزایش بیکاری در داخل کشور و همچنین بروز مشکلات برای گروهی از صاحبان مشاغل شده است.

وی در ادامه به آثار رکود جهانی ناشی از کرونا و افت بی سابقه قیمت نفت و کاهش چند درصدی نرخ های رشد برخی کشورها، اشاره کرد و با تأکید بر اینکه آثار و بازتاب مجموعه این شرایط، در اقتصاد ملی ما دیده خواهد شد، خاطر نشان کرد: تمرکز حوزه‌های سیاسی اجتماعی و امنیتی وزارت کشور بر رصد دقیق این شرایط، تحلیل موثر و پیش بینی آثار اجتماعی آن ضروری و برنامه ریزی برای پیشگیری از وقوع پیامدهای غیر سازنده اجتماعی در طول سال ۹۹، از همه دستگاه‌های ملی و استانی مورد انتظار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای معاونین وزارت کشور، ضمن مرور روند مدیریت مقابله با کرونا از آغاز تاکنون، روند نزولی شیوع بیماری در کل کشور را امیدوار کننده دانست و بر لزوم تداوم مراقبت‌های بهداشتی در این زمینه از سوی مردم و بخش‌های مختلف تاکید کرد.

وی گفت: خوشبختانه به دلیل اتخاذ سیاست‌های صحیح از زمان آغاز این بحران، مجموعه تلاش‌های کادر درمانی کشور و بخش‌های پشتیبان آن، بیماری کرونا هم اکنون در کشور تحت کنترل است و با افزایش آگاهی‌های عمومی، امکان ادامه فعالیت بخش‌های اقتصادی کشور میسر شده است.

 رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد ملی در خصوص ضرورت استفاده از ماسک و دستکش در حمل و نقل عمومی درون شهری، به معاون عمرانی وزارت کشور دستور داد، بازه زمانی حداکثر ۴ روزه‌ای برای شهرداری‌های کلان شهرها و مراکز استانها در این زمینه تعیین شود تا پس از آن، این طرح همراه با اطلاع رسانی کافی به اجرا در آید.

وزیر کشور در این نشست همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده درباره صدور اعتبارنامه‌های منتخبین انتخابات و مراحل قانونی آغاز فعالیت مجلس یازدهم تاکید کرد: ما در وزارت کشور همچنان که با مجلس نهم و پس از آن مجلس دهم همکاری داشتیم، با رویکرد همدلی و همکاری در چارچوب قوانین و مقررات کشور و رعایت اصل تفکیک قوا، تعامل حداکثری را با مجلس یازدهم خواهیم داشت.

رحمانی فضلی در پایان این نشست، ضمن مرور سیاست‌های اقتصادی و ۳۰ اولویت وزارت کشور در این عرصه که هفته جاری به استان‌ها ابلاغ شد، به موفقیت‌های بازار سرمایه کشور اشاره و خاطر نشان کرد: رصد تخصصی تحولات بورس و آگاهی بخشی در مورد آن، حتماً لازم است اما بازار سرمایه نباید مورد هجمه و تخریب سیاسی و رسانه‌ای قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.