خلیل حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به محدودیت صادرات در بسیاری از مرزهای کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: این امر باعث شده بسیاری از مرزهای ایران بسته شود و در کرمانشاه نیز محدودیت‌هایی در صادرات به عراق داشته باشیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون طرف عراقی اعلام کرده، اگر موازین بهداشتی رعایت شود مرز شوشمی از امروز(سه شنبه) باز خواهد شد. نیروهای گمرک نیز در این مرز مستقر شده اند تا در صورت بازگشایی از سوی طرف عراق، ارائه خدمات انجام شود.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه روز گذشته احتمال بازگشایی این مرز اعلام شد، تا زمانی که تجار کالاهای خود را به این مرز بیاورند و تردد کامیون‌ها آغاز شود مقداری زمان نیاز است.

به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه در صورت بازگشایی مرز شوشمی، امکان تردد روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ کامیون از این مرز وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه کالاهایی که از طریق مرز شوشمی صادر می‌شود انواع خاصی از کالا است، یادآور شد: خاک صنعتی بیشترین کالای صادراتی از مرز شوشمی است.

وی درباره فعالیت سایر مرزهای استان نیز افزود: هم اکنون فقط مرز پرویزخان در استان فعال است و روزانه ۷۰۰ تا هزار کامیون از این مرز تردد دارد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به ازدحامی که در مرز پرویزخان به دلیل محدودیت فعالیت سایر مرزها ایجاد شده، خاطرنشان کرد: اگرچه با تمام توان و تا حداکثر ساعتی که امکان دارد در این مرز فعال هستیم، اما خواب کامیون هم داریم که برای کالاهای مختلف متفاوت است.

حیدری گفت: تلاش می‌کنیم زمان خواب کامیون برای کالاهایی که زود فاسد می‌شود، از جمله لبنیات و مواد غذایی بسیار کمتر باشد.

به گفته ناظر گمرکات استان کرمانشاه رایزنی برای بازگشایی سایر مرزها نیز به صورت مستمر از سوی مسئولین کشور و استان در حال انجام است، اما زمان دقیق این بازگشایی مشخص نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.