بوئینگ که بدون شک یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیماسازی در جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده که فعالیت و خط تولید هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ خود را در کارخانه چارلستون واقع در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا از تاریخ سوم ماه مه سال جاری میلادی آغاز کرده و از سر خواهد گرفت.

فعالیت این کارخانه از تاریخ هشتم آوریل ۲۰۲۰ تحت تاثیر گسترده ویروس کرونا و به منظور قطع زنجیره انتقال و انتشار آن متوقف شده و به حالت تعلیق درآمده بود.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی این شرکت، مدیران ارشد کارخانه کارولینای جنوبی بویینگ از تاریخ ۳۰ آوریل به سر کار خود باز خواهند گشت و کارگران نیز به صورت شیفتی از تاریخ سوم ماه آینده میلادی به کار و فعالیت در کارخانه مشغول خواهد شد.

بر اساس خبری که در وب سایت simpleflying  آمده است، با اینکه تولید و فعالیت برخی از کارخانه‌های بوی از سر گرفته شده اما به نظر می‌رسد که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر تبعات منفی و بحران های مالی ناشی از شیوع گسترده و ویروس کرونا و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی، بسیاری از سفارش های خود را لغو کرده و یا به تاخیر انداخته اند. بحرانی که به نظر می رسد علاوه بر ایرلاین‌ها، گریبانگیر شرکتهای هواپیماسازی بزرگ در جهان همچون بویینگ نیز خواهد شد و تا زمان تداوم شرایط کنونی ادامه خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.