اسپوتنیک روسیه گزارش داد، مرکز رسانه جنگی عراق امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، تعدادی از اعضای یک گروهک داعشی با استفاده از خمپاره مدل RBG۷ یک ترانسفورماتور برق را در روستای القبه در منطقه العباره در شهرستان بعقوبه، مرکز استان دیالی هدف قرار دادند.

طبق این بیانیه، این حمله منجر به قطع برق روستا شده و بلافاصله تروریست‌ها با سلاح‌های تک‌تیرانداز شروع به تیراندازی کردند که در اثر آن یکی از نیروهای تیپ هشت فوق‌العاده دیالی زخمی شد.

همچنین سه‌شنبه گذشته دو شبه‌نظامی در اثر انفجار یک بمب در نزدیکی محل استقرار نیروهای تیپ پنج پیاده نظام در روستای ام الحنطه در منطقه الاصلاح استان دیالی زخمی شدند.

علاوه بر این سه‌شنبه گذشته یکی از نیروهای پلیس عراق در یکی از مراکز استقرار تیپ چهار فوق‌العاده دیالی واقع در محوطه پشت دانشگاه استان در بعقوبه به دست تک‌تیرانداز داعش کشته شد.

داعشی‌ها اواسط هفته گذشته نیز به منطقه امنیتی استان دیالی حمله کردند که به زخمی شدن یکی از نیروهای امنیتی عراق منجر شد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، یکی از نیروهای تیپ چهار فوق العاده دیالی نیز به ضرب گلوله تک‌تیرانداز داعشی در منطقه الکاطون شهر بعقوبه زخمی شد.

همچنین ۱۸ آوریل جاری یک بمب در روستای خرنابات منطقه العباره در دیالی منجر شد که در اثر آن یک غیرنظامی زخمی شد.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ آزادسازی تمامی اراضی این کشور از کنترل داعش را پس از سه و سال و نیم درگیری با این گروه تروریستی که یک سوم مساحت عراق را به تصرف خود درآورده بودند، اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.