ابراهیم خدایی درباره این ۲ شرط اظهار داشت: روز گذشته در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش، خواستار اعلام رسمی برنامه زمانی امتحانات پایان ترم و درس های موردنظرشان برای امتحان شدم. بعد از مشخص شدن تکلیف این ۲ مورد، زمان برگزاری کنکور و محتوای آزمون را اعلام می کنیم.

وی افزود: برخی پیشنهادها برای زمان برگزاری کنکور مطرح می شود، اما اصل این است که داوطلبان و دانش آموزان با قواعدی در کنکور ثبت نام کرده اند و با همان قواعد هم پیش می روند؛ اما ناگهان وسط بازی قصد تغییر بازیکن می کنند و خلاف عهدی می شود که سازمان سنجش با داوطلب دارد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: وقتی که بر اساس دفترچه های راهنما اصول را اعلام کردیم؛ زیر بار کمترین تغییر هم نمی رویم مگر اینکه موردی مانند کرونا در کشور مطرح شود.

معاون وزیر علوم با اشاره به ملاک تصمیم گیری های سازمان سنجش، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا و مباحث تخصصی شورای سنجش و پذیرش سراسری ملاک اصلی تصمیم گیری این سازمان است.

خدایی با اشاره به پیشنهادهایی که از سوی خانواده ها و برخی افراد مبنی بر تغییر زمان برگزاری کنکور می رسد، اظهار داشت: افرادی که این نامه ها را تهیه می کنند، آیا به نمایندگی از تمام دانش آموزان و داوطلبان کنکور صحبت می کنند؟

وی تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس سیستم رسمی ثبت نام پیش می رود و پیشنهادهای مطرح شده قابلیت اجرایی ندارد. سازمان با یک میلیون و ۳۰۰ هزار داوطلب روبه رو است و اگر خارج از قوانینی که اعلام کردیم، پیش برویم؛ یک سری معترض و مدافع جدی خواهیم داشت که قصدمان چنین مسائلی نیست.

بر اساس برنامه زمانی از قبل اعلام شده، کنکور سراسری سال ۹۹ روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه برگزار می شود که تغییر در زمان برگزاری آن، منوط به اعلام تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.