به گزارش پایگاه "چنل نیوز اِیشیا"، پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید، از منتقدان صریح سیاستهای پکن است. او از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مدیریت مسائل مربوط به تامین اقلام و خدمات مورد نیاز مرتبط با بحران فعلی شیوع ویروس منصوب شده است. ناوارو گفت: داشتن ظرفیت بیشتری برای انجام تستها و آزمایشات، هم برای خود ویروس و هم برای آنتی بادی‌های آن در حال حاضر اهمیت زیادی برای آنکه شرایط بازگشت به سر کار را برای آمریکایی های محبوس در خانه‌هایشان فراهم کنیم دارد.

این مقام آمریکایی اظهار کرد: در طی این تلاشها ما میتوانیم افرادی را که ایمن هستند و می‌توانند در سر کار یا محیط های ایمن‌تر باشند بیابیم اما به عنوان مثال نمی‌توانیم بگذاریم که چین کیتهای تست تقلبی و جعلی را صادر کند، چون آنها بسیار اخلالگر هستند.

وی افزود: هم اکنون کیتهای تست آنتی بادی زیادی از چین وارد می‌شوند که کیفیتشان پایین بوده و گرفتار تشخیص‌های غلط و مشکلات دیگری از این دست هستند.

آمریکا برای تامین برخی تجهیزات و داروهای اولیه و اساسی اتکای سنگینی به چین داشته و این دو قدرت اقتصادی اول جهان در طول بحران شیوع کرونا اتهام‌زنی های مختلف علیه یکدیگر داشتند.

ناوارو چین را متهم به انتشار دادن ویروس در مابقی نقاط جهان "بعد از پنهان کردنش برای مدت شش هفته" کرد.

او خاطرنشان کرد: آنها می توانستند ویروس را در ووهان مهار کنند. آنها این کار را نکردند. آنها جهان را با این ویروس بذرپاشی کردند در حالی که صدها هزار چینی در آن زمان همچنان سوار هواپیما به مقصدهایی شامل میلان، نیویورک و جاهای دیگر می‌شدند.

چین اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه خود از جمله اتهامزنی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر اینکه بر شیوع کروناویروس سرپوش گذشته را رد کرده است. هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توئیتر نوشت، پامپئو باید "دست از بازی سیاسی بردارد" و "بهتر است که انرژی خودش را حفظ کرده و جان انسانها را نجات دهد".

ناوارو در ادامه اظهاراتش چین را متهم کرد به این که در طول تاخیری که در گزارش دادن شیوع ویروس به خرج داده "تجهیزات حفاظت شخصی جهان را که مورد نیاز کارکنان بخش بهداشت و درمان بوده جارو کرده است".

او گفت، امروز چین اساسا دارد از این وضعیت سودجویی می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.