اسپوتنیک گزارش داد، در مراسم روز سه شنبه کاخ سفید برای صاحبان مشاغل کوچک و کارکنانی که از "برنامه محافظت از حقوق" بهره‌مند می‌شود، دونالد ترامپ سخنان خود را بیان کرد و به سؤالات جدید مربوط به ویروس کرونا پاسخ داد.

ترامپ درباره شیوع کووید-۱۹ گفت: این در ۱۸۴ کشور وجود دارد. باور آن سخت است، این غیر قابل تصور است. این باید در همان مبدا که چین بود، متوقف می‌شد. اکنون ما ۱۸۴ کشوری را داریم که در حال گذر از میان جهنم هستند.

اظهارات ترامپ علیه پکن به دنبال سخنان روز دوشنبه او در جلسه کار گروه ویژه مقابله با کرونا مطرح می‌شود که گفته بود "تحقیق‌های جدی" علیه چین در حال اجراست. او تاکید کرد که آمریکا "از دست چین راضی نیست" و راه‌های زیادی برای واکنش به چین بابت مدیریت کروناویروس آنها در ووهان دارد.

وزارت خارجه چین در واکنش به اتهام زنی رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد آمریکا "دروغ محض" می گوید. گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما به سیاستمداران آمریکایی توصیه میکنیم تا به جای انداختن مشکلات به گردن دیگران به مشکلات خودشان رسیدگی کنند و نهایت تلاششان را به کار بگیرند تا شیوع کروناویروس را در کوتاه‌ترین زمان کنترل کنند.

با وجود اینکه ترامپ اواخر فوریه تاکید کرده بود که ظرف چند روز تعداد مبتلایان را به صفر کاهش می‌دهد، سه شنبه گفت شمار مبتلایان به کووید-۱۹ "در نهایت صفر خواهد شد."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.