روحانی: مراقبت‌های بهداشتی در مناطق سفید هم رعایت شود /پایان کرونا روشن نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت گفت: اینکه محصولات مورد نیاز مردم به وفور وجود دارد در سایه کار و تلاش کارگران ماست. تلاش بر این بوده که ما بتوانیم در این ایام، سلامت مردم را مورد حراست قرار دهیم و نیازهای مردم را در بازار تامین کنیم تا بنگاههای تولیدی هم بتوانند به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: به دلیل ناروشن بودن پایان این ویروس، ما باید خودمان را برای کار، فعالیت، علم، دانش و سرزنده نگه داشتن و امید جامعه آماده کنیم. بنا بر فرض اینکه این ویروس برای مدتی در کنار مردم است. هیچ‌کس نمی‌تواند پیش بینی کند که پایان این اپیدمی چه زمانی است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* باید همه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم و کا و تولید در کنار این احتیاطات لازم است. الان می‌گوییم برای غیر ضرورت در خانه بمانید اما در یک مقطعی گفتیم برای کار ضروری و فعالیت برای مدت کوتاهی از منزل خارج شوید. یعنی از فاصله گذاری اجتماعی به فاصله گذاری هوشمند رسیدیم.

* دسته بندی مناطق به سفید، زرد و قرمز معنایش این نیست که در مناطق سفید نباید دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، اصل کار در دست مردم است و از آنجایی که درمان و دارویی برای این ویروس نداریم، اصل اول مراقبت است.

* اگر روی پای خودمان نایستیم تامین برخی مواد حتی با داشتن پول و امکانات بسیار سخت و گاهی ناممکن است. امروز یک آرامش نسبی در میان مردم وجود دارد.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.