دیلی میل گزارش داد، عماش ۴۰ ساله یک جمهوری‌خواه سابق است که سال گذشته در بحبوحه ناامیدی‌ها نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و پس از آن ماجرای استیضاح وی، از این حزب خارج شد.  

این قانون‌گذار مستقل از ایالت میشیگان در جریان اعلام راه‌اندازی یک کمیته مقدماتی در این زمینه که جدی‌ترین نشانه از تصمیم و تلاش‌های وی برای رسیدن به کاخ سفید است، گفت: بیایید این کار را انجام دهیم.

عماش که از ژوئیه سال گذشته به دنبال خارج شدن از حزب جمهوری‌خواه یک قانون‌گذار مستقل است، به دنبال نامزدی برای حزب "آزادی‌خواه" است که از آزادی‌های مدنی و دولت محدود حمایت می‌کند.

وی در پیامی در توییتر نوشت: آمریکایی‌ها برای رویکردهای عملی بر مبنای فروتنی و اعتماد به مردم آماده‌اند. ما برای ریاست‌جمهوری آماده هستیم که احترام برای قانون‌اساسی‌مان را بازگرداند و مردم را با یکدیگر متحد سازد.

عماش افزود: من بسیار مشتاقم و مفتخرم که نخستین گام‌ها در راستای خدمت به آمریکایی‌ها از هر قشر و طبقه‌ای را به عنوان رئیس جمهور بردارم.  

عماش به رقابتی با حضور دونالد ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها قدم می‌گذارد.

پیروزی حزب سومی به غیر از "دموکرات" و "جمهوری‌خواه" در انتخابات آمریکا بسیار بعید است اما "عماش پتانسیل برای تغییر شکل دادن به این رقابت را که باید در ماه نوامبر برگزار شود، دارد."

هنوز مشخص نیست که آیا وی تاثیر بسزایی بر ترامپ یا بایدن می‌گذارد یا خیر.

عماش می‌تواند حمایت جمهوری‌خواهان یا افراد مستقلی را که از ترامپ ناامید شده‌اند، جلب کند.

عماش مدت‌ها یکی از منتقدان صریح ترامپ بوده‌ است.

عماش دارای پدری فلسطینی-مسیحی و مادری سوری-مسیحی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.