«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه طی یک سخنرانی در پارلمان این کشور از استراتژی دولت برای کاهش تدریجی تمهیدات قرنطینه‌ای به سبب شیوع ویروس کرونا پرده برداشت. 

بر اساس این تصمیمات جدید که رویدادهایی چون جشنواره کن ۲۰۲۰ را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برگزاری هرگونه رویداد بزرگ فرهنگی و ورزشی در این کشور حداقل تا ماه سپتامبر (اواسط شهریور) ممنوع است و موزه‌های بزرگ، سالنهای سینما، تئاتر، کنسرت‌ها و رستوران ها نیز حداقل تا تاریخ دوم ژوئن (۱۳ خرداد) تعطیل هستند. 

به دلیل بحران جهانی شیوع ویروس کرونا، جشنواره کن امسال تاریخ اصلی خود را که ابتدا از ۱۲ تا ۲۳ ماه می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بود به تعویق انداخت و اعلام کرد پایان ماه ژوئن و اوایل جولای را به عنوان گزینه اصلی خود برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته اما با تمدید شرایط قرنطینه در این کشور تا تاریخ ۱۱ می (۲۲ اردیبهشت) و ممنوعیت برگزاری هر جشنواره و رویدادی تا اواسط ماه جولای (اواخر تیرماه)، برگزاری جشنواره کن و رویدادهای جنبی آن عملا در بازه زمانی جدید درنظر گرفته‌شده غیرممکن است و با اعلامیه جدید نخست وزیر، برگزاری رویدادی چون جشنواره کن در بهترین حالت تا ماه سپتامبر (اواسط شهریور) برگزار نخواهد شد. 

کشور فرانسه با ۶۶ میلیون نفر جمعیت از تاریخ ۱۷ مارس تدابیر سختگیرانه قرنطینه‌ای را برای کنترل شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرده و حدود ۶ هزار سالن سینما در این کشور از چند روز قبل از آن تعطیل شدند. در حال حاضر تنها فروشگاه فروش مواد غذایی، بانکها، داروخانه ها و پمپ بنزین ها مجاز به فعالیت هستند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.