فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت حقوق معلمان، گفت: افزایش حقوق معلمان مانند دیگر حقوق‌بگیران جامعه باعث رفع دغدغه اقتصادی آنها خواهد شد، اما باید دید آیا با ارتقای سطح رضایتمندی آنها فضای آموزش و پرورش کشور دارای کیفیت عالی‌تری خواهد شد یا خیز؟

وی با تأکید بر لزوم همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، اظهار داشت: این موضوع در مجلس پیگیری و ساعت‌ها روی آن کار شد و پس از اخذ نظرات دولت منجر به این تصمیم شد که در سالجاری حقوق معلمان و فرهنگیان به طور ویژه افزایش یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه حقوق فرهنگیان غالبا زیر ۳ میلیون تومان است، بیشترین افزایش حقوق برای این قشر در قانون بودجه سالجاری در نظر گرفته شد.

فلاحتی با اشاره به میزان افزایش حقوق فرهنگیان در سالجاری، گفت: حقوق فرهنگیان در سالجاری، 400 هزار تومان به علاوه 10 درصد مازاد افزایش یافته که این علاوه بر میزان افزایش حقوقی است که برای سایر کارمندان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین معافیت حقوق‌های حدود 3 میلیون تومانی از پرداخت مالیات را کمک اقتصادی دیگری به قشر معلمان و فرهنگیان در سالجاری و در قالب قانون بودجه 99 عنوان کرد و افزود: طبق مصوبه مجلس و در چارچوب قانون بودجه 99، مقرر شده که حق و حقوق حق‌التدریسی‌ها و خرید خدمتی‌ها و تمام فرهنگیان که از وزارت آموزش و پرورش طلبکار هستند، در سالجاری به طور کامل پرداخت شود، البته منابع آن نیز در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به هر میزان به رضایتمندی معلمان توجه شود به همان میزان آسیب‌پذیری جامعه نسبت به آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.