امرز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه تعداد ۳۴ میلیون سهم شرکت پگاه گیلان در نماد «غگیلا» به عموم خریداران عرضه شد که تعداد دو میلیون و ۳۸۶ هزار و ۶۹۷ کد معاملاتی در این عرضه مشارکت کردند.

در این عرضه اولیه در حالی که حداکثر تعداد سهام قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی ۵۰ سهم اعلام شده بود، اما بنا بر آمار بالای مشارکت‌کنندگان حداکثر ۱۵ سهم به هر یک از دو میلیون و ۳۵۷ هزار و ۳۶۲ کد معاملاتی تخصیص پیدا کرد.

 به طور کلی از ۲۰۰ میلیون سهم شرکت پگاه گیلان ۴۰ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد روی میز فروش بازار دوم فرابورس رفت که ۳۴ میلیون آن روز جاری به عموم خریداران عرضه شد و ۶ میلیون سهم دیگر نیز شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۷ ریال تخصیص می‌یابد.

در هفتاد و چهارمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه رئیس هیات‌مدیره صنایع شیر ایران در مورد چشم‌انداز این شرکت گفته بود: پس از ورود شرکت شیر پگاه گیلان به بازار سرمایه و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای و همچنین راه‌اندازی واحد شیری کشت ‌و‌ صنعت پگاه گیلان، این سهم از ارزش بالایی برخوردار خواهد شد.

او با اشاره به رکوردشکنی‌های این شرکت در دریافت شیر خام و فروش داخلی عنوان کرده: ما در سال گذشته در دریافت شیر خام رکوردشکنی کرده‌ایم و این روند در فروردین سال جاری نیز تداوم پیدا کرد؛ شرکت شیر پگاه گیلان تلاش کرده بالغ بر ۸۰ درصد شیر استان گیلان را جذب کند و توانسته در فروش داخلی رکورد سال‌های گذشته را نیز جابه‌جا کند.

از ابتدای سال جاری بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین در گروه سرمایه‌گذاری‌ها عرضه اولیه شده بود که ارزش معاملاتی این سهم در تاریخ عرضه حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال بود. امروز نیز فرابورس میزبان دومین عرضه اولیه خود از ابتدای سال جدید در نماد غگیلا بود که رکورد مشارکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه شکسته شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.