به گزارش المعلومه، مک گورک در بیانیه‌ای که وب سایت TBL News منتشر کرد، گفت: تصمیم ترامپ برای توجه مجدد به ایران مانع توانایی وی در مقابله و نبرد با داعش در عراق و سوریه شده است و درها را بر روی رشد سازمان های تروریستی باز گذاشته است.

وی با یادآوری اینکه ترامپ عراق و سوریه را بی ثبات کرده و توانایی انجام همان کار را در افغانستان دارد، هشدار داد که سیاست‌های ترامپ در موضوع خروج از عراق و دیگر امور، زندگی جدیدی به داعش می‌بخشد و منطقه را به آشوب فرو می‌برد و محیطی برای افراط گرایان ایجاد میکند.

از سوی دیگر، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا پیشتر بازگشت فعالیت‌های داعش در عراق و سوریه را با رویه‌ها و سیاست‌های دولت ترامپ رییس جمهوری آمریکا مرتبط دانست.

در همین حال، «برهم صالح» رییس جمهوری عراق امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان این کشور بر ضرورت عدم بازگشت گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

بنا بر اعلام دفتر ریاست جمهوری عراق، صالح در این دیدار همچنین بر ضرورت حفظ پیروزی‌ها، امنیت مرزها، ارتقاء ثبات در کشور از طریق تعقیب باندهای تروریستی داعش و عدم اجازه بازگشت به آنها تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است، در این نشست بر ضرورت حمایت و پیشتیبانی از همه نیروهای مسلح عراق و ارتقای توانمندی‌های آموزشی و تسلیحاتی آنها تاکید شده است.

هسته‌های خفته گروه تروریستی داعش در هفته‌های اخیر فعالیت خود را در استان‌های شمالی، غربی و شرق بغداد افزایش داده است.

داعش به تاکتیک قدیم خود در هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی از جمله دکل‌های انتقال برق و حمله به شهروندان و استفاده از عناصر انتحاری در حملات تروریستی روی آورده است.

فرماندهی نیروهای مشترک نظامی عراق بارها تاکید کرده که بدون کمک گرفتن از خارج قادر به حفظ امنیت و سرکوب هسته‌های خفته و پسمانده‌های داعش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.