محمد حسین حیدری در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر گفت:  سامانه ۱۹۰ تحت پوشش مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت فعالیت می‌کند و به عنوان اولین نقطه‌ای است که مردم می‌توانند با سامانه پاسخگویی به شکایات ارتباط داشته باشند و سوالات، انتقادات، شکایات و پیشنهادات‌شان را در حوزه‌های اورژانس، بهداشت، ‌درمان، مسائل دارویی، تعرفه خدمات سلامت و در نهایت از طریق داخلی شماره شش در حوزه کرونا مطرح کنند و با کارشناسان ما به صورت ۲۴ ساعته و طی هفت روز هفته ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: پیش از این سامانه‌های هر حوزه به صورت پراکنده بودند. به عنوان مثال سامانه ۱۴۹۰ در حوزه غذا و دارو، ۱۵۹۰ در حوزه اورژانس و درمان و ۱۶۹۰ هم در حوزه بهداشت اقدام می‌کرد، ‌اما همه این موارد در سامانه ۱۹۰ ادغام شد. البته با توجه به تغییراتی که در سامانه اتفاق افتاد، ‌آن شماره‌های پراکنده را لغو کردیم و آن را اطلاع‌رسانی کردیم، اما باز هم پیگیری می‌کنیم تا شرایطی مهیا شود تا اگر مردم تمایل داشتند از آن شماره‌ها هم استفاده کنند، بتوانیم لینک را برقرار کنیم.

حیدری با بیان اینکه کال سنتر (مرکز تماس) وزارت بهداشت به دلیل ایجاد سامانه جدید، تغییر کرده است و به همین دلیل سایر شماره‌ها حذف شدند و شماره ۱۹۰ به عنوان سامانه واحد پاسخگویی به شکایات اقدام می‌کند. با این حال همین امروز پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم به صورت موقت استفاده از سایر شماره‌ها را هم داشته باشیم تا زمانیکه اطلاع‌رسانی بیشتری اتفاق افتد و مردم عادت کنند تا با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و بتوانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای ارائه شکایات و طرح مشکلات‌شان در حوزه سلامت با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند، گفت: وقتی با شماره ۱۹۰ تماس می‌گیرند، می‌توانند با پیش‌شماره‌هایی که اعلام می‌شود به حوزه مورد نظرشان متصل شوند؛ به طوری که پیش شماره یک مربوط به اورژانس، دو مربوط به بهداشت، ‌سه به درمان، ‌چهار حوزه دارویی و داروهای کمیاب، پنج خدمات تعرفه سلامت در حوزه پرداختی به بیمارستان‌ها و ... و در نهایت شش برای بیان مشکلات در حوزه کرونا است که مردم می‌توانند مسائل‌شان را مطرح کنند و ما حداکثر ظرف ۷۲ ساعت به آنها پاسخ می‌دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.