سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (پی‌آی‌ای) تاکنون نتوانسته بود مجوز پرواز مستقیم به آمریکا را از این کشور دریافت کند و هواپیماهای پاکستانی مجبور بودند ضمن توقف در کشورهای اروپایی پس از دریافت استعلام امنیتی به مسیر خود به سوی آمریکا ادامه دهند.

براساس گزارش امروز (پنجشنبه) رسانه‌های پاکستانی، رییس‌ اجرایی سازمان هواپیمایی این کشور برای بازگرداندن هزاران اتباع پاکستانی از آمریکا روزهای اخیر طی نامه‌ای به اداره حمل و نقل این کشور درخواست صدور مجوز برای پرواز مستقیم میان دو کشور شده بود.

اداره حمل و نقل آمریکا پس از چند هفته بررسی، مجوز پرواز مستقیم را صادر کرد و بدین ترتیب پاکستان برای اولین بار در تاریخ خود قادر به انجام پرواز مستقیم به آمریکا بدون توقف در کشور ثالث خواهد بود.

در این گزارش آمده است: سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان اکنون می‌تواند برای بازگرداندن اتباع آمریکایی از پاکستان و همچنین شهروندان پاکستانی از آمریکا، در طول یکماه آینده ۱۲ پرواز مستقیم به آمریکا انجام دهد.

در عین حال هیچ شرکت هواپیمایی آمریکایی نیز به مقصد پاکستان پرواز ندارد که دلیل آن در سال‌های اخیر نگرانی‌های امنیتی در این کشور و عدم تمایل شرکت‌های آمریکایی اعلام شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) درخصوص چراغ سبز آمریکا با پرواز مستقیم از پاکستان گفت: این تصمیم حاکی از بهبود وضعیت امنیتی در کشور، تدوین سیاست کارگشا از سوی دولت و همچنین مدیریت سازمان هواپیمایی پاکستان در حوزه ایمنی و تدابیر امنیتی است.

به گفته مقامات پاکستانی، نزدیک به ۶۰ هزار نفر از اتباع پاکستان در کشورهای مختلف بسر می‌برند که در انتظار بازگشت به وطنشان هستند.

روزهای اخیر نیز شیوع ویروس کرونا باعث شد تا اولین پرواز مستقیم از مبدا لاهور پاکستان به شهر ملبورن استرالیا انجام شود. پنج روز پیش یک فروند هواپیمای مسافربری پاکستان با ۳۰۰ تبعه استرالیایی در فرودگاه ملبورن فرود آمد و متعاقباً ۳۰۰ تبعه پاکستانی نیز از استرالیا به کشور خود بازگردانده شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.