صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در چهار روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمانی ابری، همراه با باران و رعد و برق خواهیم داشت و این شرایط فقط برای استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، پیش‌بینی نشده است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز شدت بارش‌ها در شمال شرق کشور، استان‌های فارس، بوشهر، اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط کرمان است.

وی ادامه داد: روز جمعه ۱۲ اردیبهشت بارندگی در اغلب مناطق کشور ادامه دارد و روز شنبه ۱۳ اردیبهشت نیز بارش‌ها در اغلب شهرها غیر از استان هرمزگان، جنوب فارس و استان بوشهر، ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت:‌ روز آینده شدت بارش‌های در شمال شرق، یزد، بوشهر، بخش‌هایی از فارس و استان کرمان پیش‌بینی می شود که در این مناطق انتظار بارش به همراه وزش باد شدید و ریزش تگرگ در مناطق مستعد داریم. 

ضیائیان گفت: روز شنبه ۱۳ اردیبهشت همچنین با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب، بارش‌ها در غرب و شمال غرب، سواحل مرکزی و غربی دریای خزر گسترش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در اغلب مناطق کشور غیر از غرب و جنوب غرب، بارندگی‌ها ادامه دارد و سپس سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج  می‌شود؛ روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در اغلب مناطق جوی پایدار حاکم است.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت:‌ آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۴ و ۱۴ درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌امروز در تهران آسمان  ابری، سرعت باد ۱۱ کیلومتر بر ساعت و جهش باد جنوب غربی است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰کیلومتر و نم نسبی ۴۵ درصد است.

ضیائیان بیان کرد: امروز و فردا در استان‌های مرکزی، سمنان، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، بوشهر، شمال هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و چهارمحال و بختیاری، احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود مدیریت آب سدها در دستور کار باشد، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و مردم از تردد و توقف کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها، خودداری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.