«وو چیان» روز پنجشنبه در جمع رسانه های داخلی و خارجی در پکن افزود: چین بر پایه ایده «ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک» که توسط رئیس جمهوری خلق چین طراحی شده است همزمان با پیشگیری و کنترل کرونا در داخل کشور، تا حد توان تلاش کرد از جامعه جهانی حمایت و به مردم دیگر کشورها هم کمک کند.

او تصریح کرد: تا امروز ارتش چین برای ارتش‌های ایران، پاکستان، میانمار، لائوس، کامبوج، ویتنام و لبنان یا محموله کمکی فرستاده و یا گروه‌های پزشکی به این کشورها اعزام کرده‌ است.

این مقام ارتش چین اظهار کرد: در همین راستا پزشکان و متخصصان ارتش چین با پزشکان ارتش پاکستان، سنگاپور و روسیه نیز نشست ویدیویی برگزار کرده و تجربیات خود در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا را با آنان در میان گذاشته اند.

"وو" عنوان کرد: ویروس مرز نمی‌شناسد و کشورهای مختلف جهان در برابر این «دشمن مشترک» یکسان هستند اصلی‌ترین عامل پیروزی بر این ویروس «همبستگی» است ارتش چین پیوسته با ارتش کشورهای مختلف همکاری می‌کند تا با همبستگی از خانواده مشترک خود دفاع کنیم.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

داده های گردآوری شده توسط دانشگاه آمریکایی "جانز هاپکینز" نشان می دهد تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا تا امروز پنجشنبه در جهان از مرز سه میلیون و ۲۴۰ هزار نفر گذشته است.

در چین نیز تا کنون ۸۴ هزار و ۳۷۳ تن به کرونا مبتلا شده و چهار هزار و ۶۴۳ تن هم جان باخته اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.