علی درویش پور عصر پنجشنبه در جلسه مدیریت کرونا که با حضور معاون کل وزارت بهداشت همراه بود، اظهار کرد: در استان البرز ۳۵۰ مرکز جامع سلامت آماده ارائه خدمات هستند، ۴۳۰ قرارگاه محله محور نیز شکل گرفته است.

وی با اشاره به تجهیز و آماده سازی ۶۳۰ تخت نقاهتگاهی در استان، گفت: هزار و ۲۰۰ تخت دیگر در مرحله آماده سازی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به اینکه تراکم جمعیت استان البرز ۱۱ برابر از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۱.۵ میلیون مترمربع از معابر سطح شهرهای استان به صورت شبانه روزی ضدعفونی شده است.

درویش پور با تاکید بر اینکه روزانه ۴۰۰ هزار نفر از کرج به تهران رفت و آمد می‌کنند، گفت: از طرفی وجود زندان‌های متعدد و مناطق حاشیه‌ای شرایط را مقابله با بیماری کرونا ویژه ساخته است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از ابتدای سال جاری تا کنون آمار تردد در البرز ۲۹ میلیون بوده است که این آمار در همین بازه زمانی سال گذشته برابر ۴۹ میلیون و ۲۹۲ هزار تردد بوده است.

درویش پور با اشاره به کمک ۱۱ میلیاردی شهرداری استان به دانشگاه علوم پزشکی، گفت: ۵ میلیارد تومان نیز از سوی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: در بحث پرداخت مطالبات مراکز درمانی البرز نیز بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان از سوی بیمه‌های طرف قرارداد پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز میزان مصرف سوخت در استان را از ابتدای سال تاکنون ۷۵.۵ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ میلیون لیتر مصرف شده بود.

درویش پور همچنین گفت: میزان مصرف بنزین در استان از ابتدای سال تاکون ۳۲ میلیون لیتر بوده است که در این مورد کاهش ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.