وزارت امور خارجه کوبا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که فردی ناشناس با اسلحه گرم به ساختمان سفارت این کشور در آمریکا شلیک کرده، اما به کارکنان سفارت آسیبی نرسیده است.

در بیانیه‌ وزارت امور خارجه کوبا در خصوص این حادثه آمده است: «در ساعات  ابتدایی امروز، پنجشنبه 30 آوریل، فردی ناشناس با اسلحه گرم به ساختمان سفارت کوبا در ایالات متحده شلیک کرد. آسیبی به پرسنل سفارت نرسید و در امنیت به سر می برند ولی خسارات مادی به ساختمان سفارت وارد شده است. فردی که هویت آن برای دولت کوبا مشخص نیست ، توسط مقامات محلی در صحنه دستگیر و در بازداشت به سر می‌برد.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه ساختمان سفارت کوبا واقع در واشنگتن دی سی دارای سیستم محافظتی و امنیتی برای روبرویی با تهدیدات علیه پرسنل و تجهیزات است، تأکید شده است: «دولت کوبا در انتظار تحقیقات مربوطه از سوی مقامات آمریکایی درباره هویت و قصد متجاوز و اتفاقات پیرامون آن است. وزارت امورخارجه از آنچه اتفاق افتاد آگاه است.»

وزارت خارجه کوبا در پایان بیانیه خود خاطرنشان کرده است: «این وظیفه دولتها است که کلیه اقدامات مناسب برای محافظت از مأموریت های دیپلماتیک مقیم در کشورشان در برابر هرگونه نفوذ و آسیب را اتخاذ کنند و نگذارند عزت و آرامش آن مکان نقض شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.