به گزارش روزنامه "دی ولت" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان امروز بعد از کنفرانس ویدئویی کرونایی با نخست وزیران ایالات مختلف آلمان خواستار درک محدودیت ها و امکانات علم شده و گفت: هم ویروس کرونا و هم یافته ها درباره آن می تواند تغییر کند.

وی افزود: ما باید با این شرایط زندگی کنیم و این بخشی از جامعه شفاف ما است و در این شرایط هیچ چیز بدتر از این نیست که دانشمندان آخرین یافته های خود را با ما به اشتراک نگذارند.

دولت فدرال آلمان و ایالات این کشور در این باره با هم توافق کرده‌اند که به ممنوعیت مراسمات و اجتماعات و مناسبت های ورزشی و غیره حداقل تا پایان آگوست پایبند باشند.

صدر اعظم آلمان همچنین با نگاهی به تعطیلات تابستانی پیش رو انتظارات درباره سفرهای اروپایی را پایین آورده و تاکید کرد که این گونه سفرها در حال حاضر در برنامه نیست.

دولت آلمان هشدرهای سفر جهانی برای توریست ها به خاطر بحران کرونا را تا حداقل 14 ژوئن تمدید کرده است.

بر اساس توافقات انجام گرفته بین صدر اعظم آلمان و مقامات ایالتی این کشور محدودیت های کرونایی در زندگی عمومی افراد فعلا باقی خواهد ماند.

صدر اعظم آلمان البته برخی کاهش محدودیت های ضد کرونایی را تحت شرایطی مجاز دانسته و اعلام کرد که تحت شرایطی محل های بازی، نهادهای فرهنگی و اماکن مذهبی می توانند بازگشایی شوند.

مرکل همچنین تاکید کرد که خطر ابتلا به کرونا همچنان تا مدتها برطرف نمی شود و از این رو احتیاط همچنان ضرورت دارد.

مرکل همچنین اعلام کرد که برای مهار بحران کرونا یک استراتژی مشترک ضرورت دارد. بخصوص این مسئله اهمیت دارد که همچنان فاصله ها حفظ شود و قواعد کرونایی مورد توجه قرار گیرد.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد از آنجایی که هنوز هیچ واکسن و دارویی علیه این ویروس وجود ندارد همچنان هدف و استراتژی ما این است که این بیماری را مهار کنیم تا سیستم سلامت آلمان در شرایطی باقی بماند که بتواند بیماران را به صورت مناسب درمان کند. به گفته وی هدف ما این است که سرعت سرایت این بیماری را طولانی کنیم تا به این ترتیب سیستم بهداشت آلمان بتواند بر موارد بحران کرونا غلبه کند.

وی از یک چالش عظیم برای شهروندان و مناطق مختلف آلمان سخن گفته که هیچ نمونه‌ای ندارد. به گفته مرکل بخصوص این مسئله اهمیت دارد که زنجیره های سرایت این بیماری درک شود.

خبرهای کرونایی از آلمان همچنین حاکی از آن است که مرزهای بین ایالت زارلند آلمان و فرانسه در سه معبر مرزی باز می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.