ترامپ روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی در کاخ سفید که وی وضعیت "کیم جونگ اون" را می داند اما با این حال از توضیح بیشتر خودداری کرد.

وی ادامه داد: من فقط امیدوارم همه چیز خوب پیش برود من اوضاع را خیلی خوب درک می کنم.

اظهارات ترامپ بعد از طرح برخی شایعات در مورد رهبر کره شمالی که گفته می شود بعد از یک عمل جراحی به سختی بیمار است یا اینکه به خاطر ترس از ابتلا به کرونا خود را ایزوله کرده است مطرح می شود.

ترامپ چند روز پیش نیز گفته بود که از حال کیم آگاه است اما نمی خواهد در مورد آن صحبت کند وی همچنین گفته بود که شما خبرنگاران هم به زودی از وضعیت وی آگاه خواهید شد.

همزمان با واکنش ترامپ به وضعیت سلامتی "کیم جونگ اون"، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم اعلام کرد کشورش وضعیت کره شمالی را «زیر نظر» دارد و خود را برای هر سناریو و اتفاقی در کره شمالی آماده می کند.

او که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد افزود: مساله غیبت کیم از انظار عمومی برای بیش از دو هفته، «غیر معمول» است اما «غافلگیر کننده» نیست.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد بیشتر از این چیزی برای ارایه ندارم ولی ما همچنان از نزدیک اوضاع را زیر نظر داریم تا اطمینان حاصل کنیم که برای هر واقعه ای در کره شمالی آماده هستیم.

پمپئو روز گذشته نیز گفته بود ایالات متحده نشانی از "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در میان گمانه زنی ها که می گویند او به شدت بیمار است ندیده است اما همچنان بر رفتار این کشور نظارت دارد.

غیبت ۲۰ روزه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در انظار عمومی باعث ایجاد شایعاتی در مورد وضعیت سلامتی وی شده است، کیم جونگ اون ۳۶ ساله آخرین بار در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد زمانی که در جلسه حزب کارگران کشورش خواستار تدابیر شدید علیه ویروس کرونا شده بود.

عدم حضور وی در مراسم بزرگداشت ۱۰۸ امین سالگرد تولد "کیم ایل سونگ" در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین)، گمانه زنی هایی را در مورد سلامت وی ‌برانگیخته است وی از زمان تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال ۲۰۱۱، سابقه نداشته است در این مراسم شرکت نکند.

برخی رسانه های آمریکایی و کره ای در برخی اخبار تایید نشده گفته بودند که کیم بعد از انجام یک عمل جراحی سخت، به شدت بیمار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.