خبرگزاری رویترز نوشت: نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای از دولت ترامپ خواسته‌اند تا در نحوه برخورد و تعامل با سازمان ملل متحد و شیوه‌ اعمال فشار به شورای امنیت برای تمدید و گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران تجدیدنظر کند.

دست‌کم ۳۸۲ نفر از ۴۲۹ عضو مجلس نمایندگان آمریکا متشکل از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در نامه‌ای به مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، از او خواسته‌اند تا با متحدان و هم‌پیمانان آمریکا برای تمدید و گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر به اتمام می‌رسد، همکاری کند. آن‌ها در این نامه همچنین خواستار اعمال محدودیت‌های سفر توسط سازمان ملل متحد برای ایرانیانی که مرتبط با طرح‌های تسلیحاتی هستند، شدند.

الیوت انجل، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر به پایان می‌رسد و ما نگران هستیم که اتمام این ممنوعیت‌ها و تحریم‌ها منجر به خرید و فروش هرچه بیشتر اسلحه توسط ایران شود.

دولت ترامپ به دلیل تمایل شدید برای تمدید و گسترش تحریم‌ها، راه بسیار سختی را در سازمان ملل پیش رو گرفته است و هم‌چنین بازگشت همه‌ی تحریم‌های یک‌جانبه‌ی ایالات متحده علیه ایران را به عنوان اهرم فشار برای جلب حمایت ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل قرار داده است. دیپلمات‌های سازمان ملل متحد اعلام کرده‌اند که این استراتژی و تاکتیک آمریکا منجر به کشمکش و نبردی سخت خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.