به گزارش رویترز، در حالی که آمارهای منفی منتشر شده نشان دهنده میزان تاثیر بحران کرونا بر اقتصاد آمریکاست قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود، اما به دلیل بازگشایی اقتصاد برخی کشورها در آینده نزدیک قیمت فلز زرد در مسیر ثبت بزرگترین افت هفتگی در بیش از ماه اخیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با حدود ۰.۳ درصد افزایش به ۱۶۸۴ دلار و ۳۵ سنت رسید. دیروز قیمت طلا حدود ۲ درصد کاهش یافته بود. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۶۹۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۲.۵ درصد کاهش داشته که بزرگترین افت قیمت هفتگی از اواسط ماه مارس تاکنون به مار می رود.

در حالی که میزان هزینه کرد مصرف کنندگان آمریکایی در ماه مارس کاهشی بی سابقه را شاهد بوده، آمارها نشان می دهد که هفته گذشته میلیون ها شهروند دیگر این کشور برای دریافت مستمر بیکاری ثبت نام کرده و تعداد کل متقاضیان مستمری بیکاری را از ۲۱ مارس تاکنون به ۳۰.۳ میلیون نفر رسانده اند.

در همین حال نیمی از شهرهای آمریکا در حال کاهش محدودیت فعالیت رستوران ها، خرده فروشی ها و دیگر کسب و کارها هستند به این امید که احیای اقتصادی موجب کاهش نرخ بیکاری شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته دولت های ایالتی و محلی آمریکا احتمالا برای جبران تبعات ویروس کرونا در طی چند سال آینده به حدود یک تریلیون دلار کمک نیاز خواهند داشت.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه گفت کشورش اوج بحران کرونا را پشت سر گذاشته و وعده داد که دولت هفته آینده طرحی را برای نحوه بازگشت تدریجی کشور به وضعیت عادی ارائه نماید.

رسانه های ژاپنی گزارش دادند دولت این کشور روز دوشنبه وضعیت اضطراری را برای مهار ویروس کرونا تمدید خواهد کرد. نخست وزیر ژاپن هم گفته بازگشت به زندگی عادی دشوار خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.