به گزارش روابط عمومی ارتش، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت اندیشمند و فیلسوف عالی مقدار و مجاهد خستگی ناپذیر در عرصه های علم و عمل، آیت الله شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد.

معلمی شغل نیست، بلکه عشق، هنر، ایثار و فداکاری است.

روز معلم فرصت مناسبی برای قدردانی از کسانی است که ارجمندترین گوهر هستی یعنی انسان را در پرتو تعلیم و تربیت الهی چنان به اوج می رسانند که گوی سبقت را از فرشتگان ربوده و مدال آسمانی ((اعلی من الملائکه - برتر از فرشتگان)) را گردن آویز او ساخته و با آسمانی کردن زمینیان اعجاب آسمانیان را بر می انگیزانند.

با غنیمت شمردن این مناسبت بزرگ و به حکم آیه شریفه:  وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ- و آنگاه که پروردگارتان اِعلام کرد که اگر واقعاً سپاسگزاری کنید، (نعمت) شما را افزون خواهم کرد، و اگر ناسپاسی نمایید، قطعاً عذاب من سخت خواهد بود. ابراهیم آیه ۷) مراتب سلام و سپاس خویش را تقدیم می کنم به ساحت قدسی معلمان دلسوز کشورمان بویژه آن دسته از معلمان سخت کوش و خستگی ناپذیر سرزمین اسلامیمان در حوزه دفاعی و نظامی اعم از استادان دانشگاه ها، مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی و همه معلمین و مربیان قرآنی و معارف دینی در جای جای یگان های پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران که توامان در کسوت فرماندهی و معلمی نقش ماندگاری را در حراست و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفاء می کنند.

ضمن عرض تبریک این روز به محضر شما انسان های بزرگ و انسان ساز و خانواده های محترمتان موفقیت روز افزونتان در بستر سازی هرچه بیشتر و شتابان تر ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تحت رهبری های آسمانی جانشین بر حقشان حضرت امام خامنه ای عزیز" مدظله العالی" برایتان آرزومندم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

عباس محمد حسنی»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.