انوشیروان محسنی بندپی،  درباره راهکارهای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: استان تهران بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی درباره اجرای طرح ترافیک اظهار داشت: بیماری کرونا یک وابستگی به محیط‌های پر جمعیت دارد و در این محیط‌ها شیوع گسترش پیدا می‌کند و بنابر این ما معتقد بودیم که طرح ترافیک باید لغو شود و مردم از حمل و نقل عموی کمتر استفاده کنند و بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

استاندار تهران بیان داشت:‌از روز شنبه مقرر شده است که حفاظت فردی و استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجبار شود و طرح ترافیک نیز اجرایی نمی‌شود تا جلوی سرایت این بیماری را بگیریم.

محسنی‌بندپی بیان داشت: وزیر بهداشت نیز مطرح کرده‌اند که فعلاً اجرای طرح ترافیک در تهران نخواهیم داشت تا مقدمات حفاظت فردی مثل ماسک و دستکش را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت ماسک‌ها در مبادی ورودی مترو و یا اتوبوس چقدر خواهد بود، گفت:‌ قطعاً قیمت این ماسک‌ها ۲ تا ۵ هزار تومان خواهد بود و کسانی که قصد استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند می‌توانند با تهیه ماسک‌های خانگی به این شیوه که از پارچه کتان و یا نخی استفاده کنند و داخل آن دستمال‌کاغذی بگذارند از حمل و نقل عمومی بدون هیچ مشکلی استفاده خواهند کرد و نیازی به داشتن ماسک‌های سه‌لایه و یا فیلتردار و گران قیمت برای ورود به حمل و نقل عمومی نیست.

استاندار تهران بیان داشت: در حال حاضر نیز ماسک‌های دست‌ساز در خانه‌ها وجود دارد و می‌توانند از همان ماسک‌ها نیز استفاده کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.