دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت وگویی با تاکید بر اینکه راهی جز این که آمریکایی ها از منطقه بروند وجود ندارد، اظهار داشت: ما چشم انداز روشنی برای منطقه خلیج فارس می بینیم. ‌اگر گفتیم آمریکایی ها از منطقه بروند چون با رفتن آنها، منطقه عاری از مشکلات شده و امنیت در خلیج فارس برقرار خواهد شد.

وی افزود: آمریکایی ها دنبال تنش و آتش افروزی در منطقه هستند و به هر کجا که رفتند نا امنی به ارمغان بردند لذا در خلیج فارس که منطقه آرامی بوده است و سال ها کشورها کنار هم در آرامش زندگی می کنند، این حضور آمریکا و کشورهای فرامنطقه ای موجب ناامنی شده است.

دریادار تنگسیری در ادامه گفتگو با رادیو تهران با بیان اینکه ترامپ و نظام آمریکا در وضعیت کنونی و با توجه به مشکلات داخلی در آنجا، نیاز مند فرافکنی هستند، گفت: این فرافکنی در خلیج فارس توجیهی برای حضور نامشروع خودشان است اما ملت های منطقه بیدار شدند و اولین خروج اینها از عراق شکل خواهد گرفت و ان‌شاءالله در کشورهای دیگر هم این روند شروع خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ۴۰ سال است حضور اینها برای مردم قابل قبول نیست و ما معتقدیم تنها راه ثبات منطقه، امنیت دسته جمعی است و اعلام می کنیم جمهوری اسلامی در این منطقه قصد چالش با کسی را ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها دنبال آبروی رفته خودشان در منطقه هستند، با اشاره به مورد اصابت قرار دادن پهپاد و پایگاه آمریکا در منطقه توسط ایران، اظهار داشت:  همانطور که عرض کردم، علاوه بر این، آنها به نوعی درگیر مشکلات داخلی نیز هستند و برای همین نیاز به فرافکنی دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: قطعا بدانید، از آنجا که منطقه خلیج فارس خانه ماست، ما دنبال آتش افروزی در خانه خودمان نیستیم ولی ما نمی پذیریم که لنج های صیادی ما مورد بازرسی آمریکایی ها قرار بگیرند و بالگردهای آمریکایی ها در منطقه سکوهای نفتی ما پرواز کنند و نمی پذیریم که به حقوق ما دهن کجی بشود.

دریادار تنگسیری همچنین درباره مواجه اخیر قایق های تندروی نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی در خلیج فارس عنوان کرد: آنها وارد حریم منطقه تمرین ما شده بودند درحالیکه از قبل اعلام شده بود که در این منطقه تمرین برگزار می شود. آنها با این اقدامات دنبال ناامنی هستند و برای همین به آنها دستور داده شد تا خارج شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: چند سال پیش که ناو آمریکایی یک کشتی اماراتی را مورد هدف قرار داد و ‌ دو هندی کشته شدند چه اتفاقی افتاد؟ آمریکای ها قوانین کشتیرانی را رعایت نمی کنند. چرا باید آنها به خودشان این حق را بدهند که هر زمانی که می خواهد مانور برگزار کنند؟

وی تصریح کرد: امروز ما بر تمام خلیج فارس و تنگه هرمز و هرجایی که آمریکایی ها حضور دارند مانند یک شاهین آنها را دنبال می کنیم و در دریای عمان هم برادران ما در ارتش اینها را دنبال می کنند. نیروهای جمهوری اسلامی در دریای عمان و خلیج فارس تمام حرکت آمریکایی ها را دنبال می کنند.

تنگسیری در پایان گفت: آمریکایی ها در حال افول و از درون در حال شکستن هستند ولی همچنان سعی می‌کنند ابهت پوشالی خود را به مردم مظلوم منطقه نشان دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.