تا به این لحظه، کشورهای آمریکا با ۱۰,۷۸۵، روسیه با ۷,۹۳۳، انگلیس با ۶,۲۰۱، اسپانیا با ۳,۶۴۸ ، ترکیه با ۲,۱۸۸ و ایتالیا با ۱,۹۶۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را طی ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

آمریکا

به گزارش سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بدون آن که شاهدی بر مدعای خود بیاورد گفت مطمئن است منشأ ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده است. او به این ترتیب آتش تنش با پکن بر سر منشاء شیوع این ویروس مرگبار را شعله‌ورتر ساخت.

رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید ادعای خود مبنی بر خروج ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان چین را «با درجه بالایی از اطمینان» مطرح کرد، اما وقتی از وی پرسیده شد که آیا شواهدی بر این مدعا دارد دارد، گفت: «بله، بله دارم اما نمی‌توانم به شما بگویم. من اجازه ندارم این را به شما بگویم.

این درحالی است که ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان که به طور موقت ریاست سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را نیز برعهده دارد، گزارشی درباره سرمنشا ویروس کرونا منتشر کرد که در آن

 مسئولان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا با دانشمندان در این امر که سرمنشا ویروس کرونا طبیعی بوده و توسط انسان ساخته یا دست‌کاری نشده‌است، اتفاق نظر دارند. در این گزارش به ادامه تحقیقات پیرامون سرمنشا شیوع این ویروس اشاره شده است.

این کشور تا این لحظه  ۱,۱۱۱,۲۳۶مورد مبتلا و ۶۴,۸۷۶ مورد فوتی داشته است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۲۰ تن دیگر هم جان خود را از دست دادند.

انگلیس

آمار مرگ و میر بر اثر شیوع کرونا در انگلیس همچنان در حال افزایش است و امروز این کشور رکوردی جدید را در میزان آمار فوتی‌ها ثبت کرد. 

 طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۷۳۹ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

براین اساس میزان کل آمار فوتی‌ها در انگلیس بر اثر کرونا به ۲۷,۵۱۰ نفر رسیده است و ۲۴ ساعت گذشته نیز یکی از مرگبارترین روزها در این کشور در نتیجه شیوع ویروس کرونا بوده است.

همچنین آمار کل مبتلایان به کرونا در انگلیس نیز امروز ۱۷۷,۴۵۴ نفر اعلام شد.

آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

هفته گذشته نشریه انگلیسی فایننشال تایمز با استناد به آمارهای دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از ۴۱ هزار نفر می‌رسد؛ این رقم بیش از ۲ برابر آمار رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه ۲۲ آوریل) بود.

بر اساس آمارهای رسمی، انگلیس در حال حاضر از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا، پس از کشورهای آمریکا و ایتالیا در رتبه سوم جهان قرار دارد.

اسپانیا

به گزارش رویترز، «نادیا کالویانو» وزیر اقتصاد اسپانیا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور ۹.۲ درصد کاهش خواهد یافت که بدتر از «رکود بزرگ» (۲۰۰۸ -۲۰۱۳) خواهد بود.

او گفت انتظار  می رود تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ بهبود یابد و ۶.۸ درصد رشد داشته باشد.

اسپانیا یکی از کشورهای است که شدیدا از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است. بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۴۲,۹۸۸ نفر اسپانیایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۲۴,۸۲۴ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۸۱ تن دیگر جان باختند.

ایتالیا

به گزارش بلومبرگ، «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا  از مردم کشورش به خاطر مشقات اقتصادی متحمل شده در جریان شیوع کرونا عذرخواهی کرد و وعده داد به‌ محض لغو قرنطینه در این کشور، آینده روشن‌تری را تجربه کنند.

 دولت ایتالیا اعلام کرده که از روز دوشنبه قرنطینه و محدودیت‌های شدید ترددی را برای از سرگیری فعالیت‌های تولیدی و ساختمانی کاهش خواهد داد. این در حالی است که به گفته کارشناسان بحران کرونا اینده‌ای نامشخص و دشواری را برای ایتالیا رقم زده و میزان بدهی عمومی سنگین این کشور در پایان سال جاری میلادی به ۱۵۵ درصد تولید ناخالص داخلی ان خواهد رسید.

این کشور تا این لحظه۲۰۷,۴۲۸  مورد مبتلا و ۲۸,۲۳۶ مورد فوتی داشته است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۹ تن دیگر هم جان خود را از دست دادند.

 

روسیه

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (جمعه) گزارش داد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس جدید کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته به ۷ هزار و ۹۳۳ نفر افزایش یافته است تا در مجموع شمار مبتلایان به ۱۱۴ هزار و ۴۳۱ نفر در کل مناطق فدرال روسیه برسد. علاوه بر این، در حال حاضر ۱۳ هزار و ۲۲۰ نفر از بیماران بهبود یافته، ولی متاسفانه هزار و ۱۶۹ نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس اطلاعات این ستاد، در حال حاضر تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به ۱۱۴ هزار و ۴۳۱ مورد ( یعنی ۷.۴+ درصد) در ۸۵ منطقه کشور رسیده است.

در طول یک روز گذشته، یک هزار و ۶۰۱ بیمار بعد از بهبودی مرخص شده‌اند، ولی در این مدت  ۹۶ مورد مرگ ناشی از بیماری کرونا هم تایید شد تا برای کل دوره شیوع این بیماری به یک هزار و ۱۶۹ نفر افزایش یابد.

این مرکز یادآور شده است که  سه هزار و ۵۳۴ از موارد جدید، (۴۴.۵ درصد مبتلایان) بدون علامت بالینی تشخیص داده شدند.

در همین رابطه "آناستازیا راکووا" معاون توسعه شهرداری پایتخت روسیه نیز اعلام کرد که با وجود افزایش میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، طی  روز گذشته بیش از ۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا هم در مسکو درمان شده‌اند.

به گفته وی، به طور کلی ، تعداد کل افراد بهبود یافته در پایتخت به ۵ هزار و ۶۶۶ نفر رسیده است.

پیش از این اعلام شده بود که ۴۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در مسکو درگذشتند و بدین ترتیب تعداد قربانیان این بیماری به ۶۵۸ نفر افزایش یافته است.

ترکیه

به گزارش تی آر تی، روند نزولی نمودار شیوع ویروس کرونا در ترکیه و موفقیت اینکشور در مبارزه با شیوع این ویروس همچنان ادامه دارد.با ثبت ۸۴ مورد جدید مرگ و میر طی ۲۴ ساعت اخیر، تعداد قربانیان کرونا در ترکیه به ۳۲۵۸ نفر رسید.

در طول این مدت ۴۱ هزار و ۴۳۱ آزمایش جدید انجام شده و ۲ هزار و ۱۸۸ مورد جدید ابتلا نیز ثبت گردید. با ۴۹۲۲ نفری که از بیمارستان مرخص شدند نیز تعداد افراد بهبود یافته به ۵۳۸۰۸ نفر رسید.

در خبری دیگر سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، این کشور به دلیل بحران شیوع کروناویروس استقرار سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ را به تعویق انداخته اما این اقدام را در نهایت انجام خواهد داد.

ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در یک ملاقات اینترنتی به میزبانی شورای آتلانتیک اظهار کرد: تاخیر (در روند استقرار اس-۴۰۰ در ترکیه) به دلیل شیوع کروناویروس وجود داشته اما این طرح آنگونه که برنامه ریزی شده نهایتا اجرا خواهد شد.

وی افزود: اردوغان چند بار به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متذکر شده که آنکارا در عین حال علاقه‌مند به خرید سامانه آمریکایی پاتریوت نیز هست.

این در حالی است که اردوغان پیشتر گفته بود، سامانه‌های اس-۴۰۰ کشورش در ماه آوریل فعال می‌شوند اما شیوع کروناویروس تلاش‌های ترکیه را به مبارزه با این بیماری و حمایت از اقتصادش که با دومین رکود در عرض دو سال مواجه شده متمرکز ساخت. اردوغان و دولتش در هفته‌های اخیر به صورت علنی اظهارنظری درباره این موضوع نکرده‌اند.

ایران

در ایران  کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح تازه ترین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.  وی با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۵۶۴۶ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و  مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۹۱ نفر رسید.

 جهانپور با اعلام این که خوشبختانه تا کنون ۷۶۳۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، افزود:  ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در پایان گفت: تا کنون ۴۷۵ هزار و ۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.