سردار علی ذوالقدری در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز پنجم اردیبهشت ماه خبری مبنی بر عربده کشی و سرو صدا تعدادی از جوانان در محله تهرانپارس به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد و بررسی موضوع در اختیار تیمی از مأموران پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت.

وی عنوان داشت: با حضور مأموران در محل مشخص شد که این افراد قبل از رسیدن مأموران پلیس محل را ترک کرده‌اند. اما شاهدان ماجرا اظهار داشتند، تعدادی جوان با حضور در این مکان و ایجاد سروصدا و عربده کشی و قدرت نمایی با سلاح و عریان شدن از الفاظ نا مناسب و تحریک آمیز استفاده و با یکی از اهالی محل کری خوانی داشتند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: به دنبال این رفتار متهمان، کلیپ‌های تهدیدآمیزی از سوی این افراد در فضای مجازی منتشر شد که باز نشر قرار گرفتن این کلیپ‌ها در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی و ایجاد ناهنجاری‌های محیطی، موجب تحریک اراذل و اوباش طرف مقابل شده بود.

وی افزود: بلافاصله رصدهای اطلاعاتی آغاز و موضوع پرونده در دستور کار تیم‌هایی از مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت قرار گرفت و به دست آمد ساعت ۲۲:۳۰ همان روز اراذل و اوباش طرف دیگر نیز با فراخوان زدن نوچه‌های خود به محل سکونت عامل اصلی این درگیری و کری خوانی در حوالی خیابان پیروزی مراجعه کرده و علاوه بر انجام کری خوانی با تنی لخت حرکات نمایشی با سلاح سرد انجام داده‌اند و متعاقب آن کلیپ‌های تلافی جویانه منتشر کرده‌اند.

سردار ذوالقدری با اشاره به اینکه رفتار این افراد و انتشار کلیپ‌ها کری خوانی در فضای مجازی بازخورد منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی و عموم شهروندان را به همراه داشت، افزود: با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه متهمان اصلی این کری خوانی شناسایی و روز گذشته تیم‌هایی از مأموران این پلیس موفق شدند در دو عملیات مستقل آنان را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ انتقال دادند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این دو شرور سابقه دار به جرم ارتکابی اعتراف کردند، خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.