به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، «آنگلا مرکل» خواستار همکاری بین المللی در زمینه جستجوی داروها و واکسن های مهار کننده بیماری کووید-۱۹ شد.

صدراعظم آلمان امروز (شنبه) در سخنرانی ویدیویی هفتگی خود با بیان این که حدود هشت میلیارد یورو برای توسعه پروژه تولید واکسن نیاز است، گفت که آلمان 'کمک مالی قابل توجهی' را به این پروژه انجام خواهد داد اما هنوز نمی خواهد از آن نام ببرد.

مرکل در مورد عواقب این بیماری همه گیر گفت : ما می دانیم که در همه جا به زندگی اقتصادی و اجتماعی ما آسیب جدی وارد شده؛ به همین دلیل ما باید با توان و سرعت زیاد کار کنیم تا با تولید واکسن بتوانیم این ویروس را مهار کرده و سپس از بین ببریم. این یکی از مهمترین کارها برای نجات میلیون ها انسان است.

وی در ادامه تاکید کرد: آلمان با این مسئولیت روبرو است و به همین دلیل ما نیز اطمینان خواهیم داد که پس از تولید آن، همه سود می برند.

به گفته مرکل ائتلاف بزرگی از دولت ها و بنیادهای خصوصی شکل گرفته و با هم کار می کنند تا بتوانند به تولید واکسن و دارو برای این بیماری برسند.

گزارش های رسمی حاکی است که تاکنون ۱۶۴ هزار و ۷۷ نفر در آلمان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدهاند که از این میان ۶ هزارو ۷۳۶ نفر جان باخته و ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر سلامتی خود را باز یافته اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.