شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی بر خلاف دستورالعمل‌های بهداشتی دولت، یکدیگر را در آغوش گرفته و شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی برخی از آنها نوشته شده بود: «قرنطینه را متوقف کنید».

انگلیس از شش هفته گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شرایط قرنطینه به‌سر می‌برد. بر اساس دستورالعمل دولت افراد فقط برای انجام کارهای ضروری مانند خرید خوراکی، ورزش، ملاقات با پزشک یا کمک به فرد داوطلب قادر به خروج از خانه هستند. همچنین برگزاری هرگونه تجمع بیشتر از دو نفر ممنوع و پلیس با اختیارات ویژهای که در اختیار دارد بر حسن اجرای محدودیت‌ها نظارت می‌کند. 

دولت قرار است پنجشنبه آینده (۱۸ اردیبهشت) درباره تمدید یا آسان کردن شرایط قرنطینه در این کشور تصمیم گیری کند. 

نشریه سان گزارش داد که احتمالا محدودیت ها برای برخی از شرکت‌های تجاری مانند کارخانه‌جات، فروشگاه‌ها و سازمان‌های اداری از ۲۶ می (۶ خرداد) رفع خواهد شد. الوک شارما وزیر تجارت انگلیس در روزهای آینده جزئیات برنامه دولت برای عبور از شرایط قرنطینه را تشریح خواهد کرد.

به رغم برگزاری تظاهرات امروز، بیشتر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیسی‌ها دچار نوعی فوبیای‌کرونا شده و تمایلی به آسان شدن محدودیت ها تا ساخت واکسن این بیماری، ندارند. 

نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس‌موری نشان می‌دهد که ۶۰ درصد انگلیسی‌ها از بازگشت به شرایط پیش از قرنطینه ناراحت و معذب هستند. همچنین نظرسنجی موسسه یوگوو حاکی است که ۹۱ درصد انگلیسی‌ها خواهان تمدید شرایط قرنطینه و حتی تشدید آن هستند. 

نخست وزیر انگلیس دو روز پیش (۱۱ اردیبهشت) با اشاره به منحنی وضعیت کرونا اعلام کرد که این کشور از رشد همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹) عبور کرده و شیب نزولی را طی می‌کند. وی با اشاره به طرح دولت برای عبور از شرایط قرنطینه بر لزوم از سرگیری چرخه‌های اقتصاد کشور در کنار مهار کرونا تاکید کرد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تاکنون ۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. با این حال تحقیقات مستقل نهادهای داده‌پژوه نشان دهنده اختلاف فاحش میان آمارهای دولتی و واقعی است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.