به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی نماینده دائم چین در سازمان ملل با اشاره به توئیتی که در تاریخ یکم ماه مه توسط نمایندگی آمریکا در سازمان ملل منتشر شده و در آن سفیر آمریکا در سازمان ملل از حضور تایوان در این سازمان حمایت می‌کند، تاکید کرد: "این مسئله نقض جدی قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل، سه بیانیه مشترک میان چین و آمریکا، حاکمیت و تمامیت ارضی چین است و مداخله شدید در امور داخلی چین محسوب می‌شود و احساسات ۱.۴ میلیارد چینی را جریحه‌دار می‌کند."

سخنگوی نماینده دائم چین در سازمان ملل با ابراز عصبانیت و مخالفت شدید پکن درباره این مسئله، خاطر نشان کرد: "تنها یک چین در دنیا وجود دارد و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت رسمی است که نماینده چین بشمار می‌رود و تایوان یک بخش جدایی‌ناپذیر از چین است".

وی همچنین با تاکید بر اینکه اصل چین واحد از حمایت مردم برخوردار است، به درخواست‌های زمانه پاسخ می دهد و نمایانگر اجماع جامعه جهانی است، بیان کرد: "قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل جایگاه مشروع جمهوری خلق چین را در سازمان ملل بازسازی کرد و اصل چین واحد در سازمان ملل را که به طور دقیق توسط سیستم این سازمان بر آن نظارت شده است و اکثریت اعضا به آن احترام می‌گذارند، تایید می‌کند".

این سخنگو همچنین خاطر نشان کرد: "نماینده آمریکا در سازمان ملل در جایگاهی نیست که به بهانه استقبال سازمان ملل از تنوع عقاید درباره منطقه تایوان صحبت کند. آمریکا چندین بار با استفاده از مسئله  صدور ویزا، دسترسی برخی از کشورهای عضو سازمان ملل و یا بخش‌هایی از جامعه مدنی به فعالیت‌های سازمان ملل را مسدود کرده یا به تاخیر انداخته است که این نشان دهنده ریاکاری آمریکاست".

سخنگوی نماینده دائم چین در سازمان ملل با اشاره به اینکه در حالیکه ویروس کرونا در جهان به مردم بسیاری آسیب می‌زند، مردم تمامی کشورها درخواست همبستگی بین‌المللی در مبارزه با شیوع این ویروس دارند. دستکاری سیاسی آمریکا در مورد موضوعی که به منافع اساسی چین مربوط می شود، فضای همکاری بین کشورهای عضو را در زمانی که اتحاد و همبستگی بیش از هر زمان دیگری ضروری هستند، مسموم می کند.

وی با اشاره به اینکه دولت چین متعهد است که از حاکمیت و تمامیت ارضی چین حفاظت کند و هرگز از دفاع از منافع اساسی چین دریغ نخواهد کرد، از آمریکا خواست تا به اصل چین واحد، قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل و سه بیانیه مشترک میان چین و آمریکا احترام بگذارد، و سریعا از حمایت از منطقه تایوان، سیاسی کاری و تضعیف پاسخگویی بین‌المللی به شیوع ویروس کرونا دست‌بردارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.