محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به دستگیری سیروس عسگری استاد دانشگاه ایرانی در آمریکا و شرایط نامناسب بهداشتی و پزشکی وی در زندان، اظهار داشت: سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر امروز باید سری به زندان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بزنند زیرا زندانیان آن‌ها واقعاً شرایط بدی دارند و در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، این کشورها نشان دادند برای مردم عادی خود که در زندان هم نیستند، نمی‌توانند مدیریت خوبی داشته باشند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین میزان شیوع و کشتار کرونا در آمریکا رخ داده است، بیان کرد: اکنون دکتر عسگری با بدترین وضع ممکن به بهانه‌های واهی در زندان آمریکا به سر می‌برد و لازم است هر چه سریعتر برای آزادی وی اقدام شود.

وی افزود: من به عنوان یک پزشک اعلام می‌کنم، به لحاظ علمی ثابت شده که استرس می‌تواند استعداد ابتلا به این بیماری را بیشتر کند و در صورت ابتلا، استرس می‌تواند خطرات ناشی از بیماری کرونا را افزایش دهد.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: دکتر عسگری دانشمند ایرانی به ناحق گرفتار ظالمین دموکرات مآب‌ها شده و باید آزاد شود و تحت درمان قرار گیرد، آن‌هایی که برای جاسوسان آمریکایی در ایران یقه پاره می‌کنند و رسانه های فارسی زبانی که مدام از مردم ایران دم می‌زنند، اکنون خبر از وضعیت این استاد دانشگاه ایرانی منتشر نمی‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق بشر ابزاری دوگانه در دست کشورهای غربی و آمریکا است، گفت: حقوق بشر فقط به‌عنوان آچار فرانسه‌ای در دست آمریکا و غربی‌ها است تا به کشورهای غیر همسو فشار وارد کنند، اما این بار قاطعانه می خواهیم که سیروس عسگریِ مظلوم هر چه سریع‌تر آزاد شود.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت از دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک ساکن است و می‌بیند نیویورک به کشتارگاه کرونا تبدیل شده و انتظار داریم در خصوص آزادی دکتر سیروس عسگری اقدامات لازم را انجام دهند و به وظیفه خود عمل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.